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Title: Plan de Comunicación Estratégica y Marketing digital para la empresa LAMOTORADIGITAL CÍA. LTDA
Authors: Ruíz Mendieta, José Eduardo
Reinoso Capa, Valeria Liliana
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Reinoso Capa, V. L. Ruíz Mendieta, J. E. (2024) Plan de Comunicación Estratégica y Marketing digital para la empresa LAMOTORADIGITAL CÍA. LTDA [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52435
Abstract: Abstract: At an organizational level, strategic communication takes on an important role, this is both addressing internal aspects and the promotion of a favorable corporate image for clients. Furthermore, digital marketing is known to be a key element of business strategy by establishing an effective approach, it promotes adaptability and flexibility, facilitating quick and effective decision-making in the face of market needs and changes. Organizations that do not adapt to new business communication models find themselves facing competitive disadvantages. Therefore, the objective of this research arises, the development of a strategic communication and digital marketing plan for LAMOTORADIGITAL CÍA. LTDA. The research methodology applied combines qualitative and quantitative elements, they carry out a detailed analysis of strategic communication and digital marketing. Among the main results obtained, it has been identified that the organization requires an improvement in strategic planning and adaptation to market trends. The plan proposes to strengthen the digital presence on social networks and improve the collaborators skills in areas of digital marketing and strategic communication, this is achieved through training programs.
Description: Resumen: En el ámbito organizacional, la comunicación estratégica desempeña un papel importante, abordando tanto aspectos internos como el fomento de una imagen corporativa favorable ante los clientes. Además, el marketing digital es un elemento clave de la estrategia empresarial, al establecer una estrategia efectiva promueve la adaptabilidad y flexibilidad, facilitando la toma de decisiones rápidas y eficaces frente a necesidades y cambios del mercado. Las organizaciones que no se adapten a nuevos modelos de comunicación empresarial encuentran desventajas competitivas. De ahí surge el objetivo de la presente investigación, el desarrollo de un plan de comunicación estratégica y marketing digital para LAMOTORADIGITAL CÍA. LTDA. Se emplea una metodología de investigación, que combina elementos cualitativos y cuantitativos, para realizar un análisis detallado de la comunicación estratégica y el marketing digital. Entre los principales resultados obtenidos se identifica que la organización requiere una mejora en la planificación estratégica y adaptación a las tendencias del mercado. El plan propone fortalecer la presencia digital en redes sociales, y mejorar las competencias de los colaboradores en áreas de marketing digital y comunicación estratégica, mediante programas de capacitación.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=138707.TITN.
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