Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52696
Title: | Competencia digital y su relación con la innovación docente |
Authors: | Orozco Buele, Narciza de Jesús Sanmartín Salazar, Kevin Ronaldo |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Sanmartín Salazar, K. R. Orozco Buele, N. D. J. (2024) Competencia digital y su relación con la innovación docente [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52696 |
Abstract: | Abstract: This work arises from the need to know more about teachers and their relationship with digital skills and innovation, with the aim of analyzing the relationship between digital competence and innovation of the teacher of the Gregorio basic education school Bobadilla from the Nabón canton in the province of Azuay. The deductive approach and the quantitative methodological route were used to collect data. The tool to collect data from the sample was a questionnaire addressed to eight teachers. who participated in the investigation, consequently in the results it could be observed that teachers improved their digital skills since, as a result of the pandemic, they used new digital tools, new forms of teaching such as online education for incorporate into the educational process, it is essential that the present work serves for the future generations and that they know about the importance of digital tools in education since they help improve the educational process, the government must implement training for teachers with the aim of continuing to improve every day. |
Description: | Resumen: El presente trabajo surge de la necesidad de conocer más sobre los docentes y su relación con las competencias digitales y la innovación, con el objetivo de analizar la relación entre la competencia digital y la innovación del docente de la escuela de educación básica Gregorio Bobadilla del cantón Nabón de la provincia del Azuay. Para la recolección de datos se utilizó el enfoque deductivo y la ruta metodológica cuantitativa, la herramienta para recoger datos de la muestra fue un cuestionario dirigida a ocho docentes que participaron en la investigación, en consecuencia en los resultados se pudo observar que los docentes mejoraron sus competencias digitales ya que a raíz de la pandemia utilizaron nuevas herramientas digitales, nuevas formas de enseñanza como la educación en línea para incorporar en el proceso educativo, es fundamental que el presente trabajo sirva para las futuras generaciones y que ellos conozcan sobre la importancia de las herramientas digitales en la educación ya que ayudan a mejorar el proceso educativo, el gobierno debe implementar capacitaciones para los docentes con la finalidad de seguir mejorando cada día. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=138876.TITN. |
Appears in Collections: | Titulación de Ciencias de la Educación |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.