Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52874
Title: Competencias Digitales y su relación con la Innovación Docente en la Unidad Educativa Manuel María Sánchez, de la ciudad de Sabanilla, provincia Loja, periodo lectivo 2023-2024
Authors: Valarezo Marin, Osler Querubin
Quichimbo Vera, Leydi Yajaira
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Quichimbo Vera, L. Y. Valarezo Marin, O. Q. (2024) Competencias Digitales y su relación con la Innovación Docente en la Unidad Educativa Manuel María Sánchez, de la ciudad de Sabanilla, provincia Loja, periodo lectivo 2023-2024 [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52874
Abstract: Abstract: The present investigative work called Digital Competencies and its relationship with the Teaching Innovation in the Manuel María Sánchez Educational Unit, from the city of Sabanilla's general objective is to analyze the relationship between digital competence and innovation of the Basic Education teacher, to achieve the purpose of the research It was adopted under the positivist philosophy, with a deductive approach and a methodological route quantitative cross-sectional and descriptive, non-probabilistic sampling was assumed and voluntary, the tool used to collect information was the questionnaire taken from Çebi and Reisoğlu (2020), in which it is concluded that in relation to the digital competence and innovation of the teacher, 100% of the participants have managed to combine the different tools to their teaching methodological model, and 25% of the evaluated showed a medium level in the ability to master how to face threats online, so it is recommended to continue working with teachers in training continues in the management of innovative programs and applications to expand the development of the activities.
Description: Resumen: El presente trabajo investigativo denominado Competencias Digitales y su relación con la Innovación Docente en la Unidad Educativa Manuel María Sánchez, de la ciudad de Sabanilla, tiene como objetivo general el analizar la relación entre la competencia digital e innovación del docente de Educación Básica, para alcanzar el propósito de la investigación se adoptó bajo la filosofía positivista, con un enfoque deductivo y una ruta metodológica cuantitativa de corte transversal y descriptivo, se asumió un muestreo no probabilístico y voluntario, la herramienta utilizada para la recolección de información fue el cuestionario tomado de Çebi y Reisoğlu (2020), en el mismo que se concluye que en relación a la competencia digital e innovación del docente el 100% de los participantes han logrado acoplar las diferentes herramientas a su modelo metodológico de enseñanza, y un 25% de los evaluados mostró un nivel medio en la capacidad de dominio en cómo afrontar amenazas online, por lo que se recomienda en seguir trabajando con los docentes en capacitación continua en el manejo de programas y aplicativos innovadores para ampliar el desarrollo de las actividades.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=139025.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.