Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52876
Title: | Competencias digitales y su relación con la innovación docente en la Unidad Educativa 24 de Mayo , de la ciudad Santiago de Méndez, província Morona Santiago, período 2023 |
Authors: | Ramón Carrión, Edgar Jamil Ramírez Rojas, Andrea de la Nube |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Ramírez Rojas, A. D. L. N. Ramón Carrión, E. J. (2024) Competencias digitales y su relación con la innovación docente en la Unidad Educativa 24 de Mayo , de la ciudad Santiago de Méndez, província Morona Santiago, período 2023 [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52876 |
Abstract: | Abstract: The present study, entitled Digital competencies and their relationship with teaching innovation, It was carried out in 2023 in the 24 de Mayo educational unit of the municipality of Santiago of Méndez, Province of Santiago de Morona, with the objective of analyzing the relationship between digital skills and their relationship with teaching innovation. Relationship of competencies and teaching innovation. This study poses the research question What is the relationship between digital capabilities and teaching innovation? as a guide for investigation. This study was carried out using a quantitative research method and the data collection method was the survey, through a questionnaire instrument surveyed six teachers from the educational institution. Therefore, it can be determined that teachers have improved the digital skills required for educational work due to the impact of the epidemic. However, they currently achieve good results in areas such as digital literacy, communication and collaboration, the creation of digital content, security and problem resolution. Educators acquire these skills as a product of their self-education. |
Description: | Resumen: El presente estudio, titulado Competencias digitales y su relación con la innovación docente, se realizó en el año 2023 en la unidad educativa 24 de Mayo del municipio de Santiago de Méndez, Provincia de Santiago de Morona, con el objetivo de analizar la relación entre las competencias digitales y su relación con la innovación docente. Relación competencias e innovación docente. Este estudio plantea la pregunta de investigación ¿Cuál es la relación entre capacidades digitales e innovación docente? como guía para la investigación. Este estudio se realizó mediante un método de investigación cuantitativo y el método de recolección de datos fue la encuesta, a través de un instrumento cuestionario se encuestó a seis docentes de la institución educativa. Por lo tanto, se puede determinar que los docentes han mejorado las habilidades digitales requeridas para la labor educativa debido al impacto de la epidemia. Sin embargo, actualmente logran buenos resultados en áreas como la alfabetización digital, la comunicación y colaboración, la creación de contenidos digitales, la seguridad y la resolución de problemas. Los educadores adquieren estas habilidades como producto de su autoeducación. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=139168.TITN. |
Appears in Collections: | Titulación de Ciencias de la Educación |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.