Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52899
Title: | Caracterización de las competencias profesionales del educadora infantil ecuatoriano |
Authors: | García, Myriam de los Ángeles Correa Montoya, Erika Tatiana |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Correa Montoya, E. T. García, M. D. L. Á. (2024) Caracterización de las competencias profesionales del educadora infantil ecuatoriano [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52899 |
Abstract: | Abstract: Education is fundamental for all people, the educational process begins from of 3 years in the country, with entry to the initial level, where you can find professionals with knowledge in teaching at an early age. The present The objective of the research is to identify the main professional competencies of early childhood and first grade teachers; for the construction of a proposal for pedagogical intervention that allows improvement in their practice educational, It was carried out through research with a quantitative approach, taking as shows ten teachers to know the skills they have developed, giving As a result, the competence of mediation and conflict resolution has a greater result, taking into account that in a general way, taking into account that each of The competencies of teachers are essential to achieve an excellent exercise of the profession, benefiting the education of boys and girls. Finally, a proposal of competencies for teachers to enhance their pedagogical practice. |
Description: | Resumen:La educación es fundamental para todas las personas, el proceso educativo inicia a partir de los 3 años en el país, con el ingreso al nivel de inicial, en donde se puede encontrar profesionales con conocimientos en la enseñanza en edades tempranas. La presente investigación tiene como objetivo Identificar las principales competencias profesionales de las/los docentes de educación infantil y primero de básica; para la construcción de una propuesta de intervención pedagógica que permita el mejoramiento en su práctica educativa, Se realizó a través de investigación con enfoque cuantitativo, tomándose como muestra a diez docentes para conocer las competencias que tienen desarrolladas, dando como resultado que la competencia de mediación y resolución de conflictos tenga un mayor resultado, teniendo en cuenta que de manera general, teniendo en cuenta que cada una de las competencias de los docentes son esenciales, para lograr un excelente ejercicio de la profesión, beneficiando la educación de niños y niñas. Finalmente se presente una propuesta de competencias para que los docentes potencien su práctica pedagógica. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=139126.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Educación Infantil |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.