Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55064
Title: Desarrollo Socioemocional y Educación Inclusiva en los niños de 4 a 5 años
Authors: Pozo Aguilar, Ximena Catalina
Suquilanda Ríos, Rosa Angélica
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Suquilanda Ríos, R. A. Pozo Aguilar, X. C. (2024) Desarrollo Socioemocional y Educación Inclusiva en los niños de 4 a 5 años [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55064
Abstract: Abstract: This integration work is focused on socio-emotional development and education inclusive in children from 4 to 5 years old, with the general objective of explaining the development socio-emotional in the inclusive education of children from 4 to 5 years of age. This The research was carried out at the Millennium Educational Unit "June 5" in the city of Macará, the population was 1 teacher, 5 children and 5 parents, having a total of 11 people, the research was carried out using an analytical, synthetic and statistical method, Techniques such as research in different documents, reading books, reading magazines with the purpose of being able to understand, analyze and compare the information provided by different authors, the research technique was also carried out field that helps us collect and analyze the data that will be studied in the research, the conclusion was reached of the primary role that the family has in the development socio-emotional of children, with the family being responsible for providing support emotional, training in values, security, protection and freedom, the work of the teacher turns out to be a crucial element in the progress and learning of students with a social interaction that is essential for their daily coexistence that advances their training adult.
Description: Resumen: Este trabajo de integración está centrado en el desarrollo socioemocional y la educación inclusiva en los niños de 4 a 5 años, teniendo como objetivo general explicar el desarrollo socioemocional en la educación inclusiva de los niños de 4 a 5 años de edad. Esta investigación se realizó en la Unidad Educativa del Milenio "5 de junio" de la ciudad de Macará, la población fue de 1 docente, 5 niños y 5 padres de familia, teniendo un total de 11 personas, la investigación se efectuó mediante método analítico, sintético y estadístico, se utilizó técnicas como la investigación en diferentes documentos, lectura de libros, lectura de revistas con un propósito de poder comprender, analizar y comparar la información brindada por diferentes autores, también se realizó la técnica de investigación de campo que nos sirve para recopilar y analizar los datos que se van a estudiar en la investigación, se llegó a la conclusión del rol primordial que tiene la familia en el desarrollo socioemocial de los niños, siendo la familia quien se encarga de proporcionar el apoyo emocional, formación en valores, seguridad, protección y libertad, la labor del docente resulta ser un elemento crucial en el progreso y aprendizaje de los estudiantes con una interacción social que es esencial para su convivencia diaria que avanza a su formación adulta.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=139484.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.