Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55084
Title: El Commtech e infraestructura digital en empresas de Ecuador, casos de estudio Nestlé, Cervecería Nacional y Holcim
Authors: Yaguache Quichimbo, Jenny Jovita
Medina Minga, Ángel Danilo
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Medina Minga, Á. D. Yaguache Quichimbo, J. J. (2024) El Commtech e infraestructura digital en empresas de Ecuador, casos de estudio Nestlé, Cervecería Nacional y Holcim [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55084
Abstract: Abstract: The present research work aims to know the current state of the relationship between communication and technology, which translates into ComTech, as an opportunity to growth for organizations and companies dedicated to communication management corporate. In this sense, a quali-documentary study is proposed, which is oriented to the construction of a theoretical proposal of relevance in which different contributions are collected on the central theme, as well as the review of the technological reality of the country and a study specific to CommTech in different Latin American countries. As results you can appreciate that there is a basis for realizing this relationship in organizations, however Deficiencies are also identified in key aspects such as technological mastery from the professionalism and the lack of solid structures that expand application options. This is an opportunity for the growth of companies in this area, mainly when It is recognized that there are significant changes in terms of connectivity and Internet access from citizens and that the tools are more within reach, offering a series of benefits.
Description: Resumen: El presente trabajo de investigación pretende conocer el estado actual de la relación entre comunicación y tecnología, que se traduce en ComTech, como una oportunidad de crecimiento para las organizaciones y empresas dedicadas a la gestión de la comunicación corporativa. En este sentido se plantea un estudio cuali-documental, que se orienta a la construcción de una propuesta teórica de relevancia en la que se recogen diferentes aportes sobre el tema central, así como la revisión de la realidad tecnológica del país y un estudio específico de CommTech en diferentes países de Latinoamérica. Como resultados se puede apreciar que existe una base para concretar esta relación en las organizaciones, sin embargo también se identifican deficiencias en aspectos claves como el dominio tecnológico desde el profesional y la falta de estructuras sólidas que amplíen las opciones de aplicación. Esta es una oportunidad para el crecimiento de las empresas en este ámbito, principalmente cuando se reconoce que existen cambios significativos en materia de conectividad y acceso a Internet desde la ciudadanía y que las herramientas están más al alcance, ofreciendo una serie de beneficios.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=139286.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Comunicación Social



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.