Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55205
Title: La gamificación como estrategia didáctica en el desarrollo de la expresión oral del idioma inglés
Authors: Cordero Zambrano, Jorge Marcos
Tenezaca Muñoz, María Azucena
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Tenezaca Muñoz, M. A. Cordero Zambrano, J. M. (2024) La gamificación como estrategia didáctica en el desarrollo de la expresión oral del idioma inglés [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55205
Abstract: Abstract: The main objective of this research entitled Gamification as a didactic strategy in the development of oral expression of the English language, was to evaluate the incidence of gamification in the development of oral expression of the students of the 3rd B.G.U at Ing Juan Suarez Chacón school of Quito. This research had a quantitative approach, a correlational scope and a quasi-experimental design, the population was made up of 50 students distributed into two groups, a control group of 22 and an experimental group of 28 students. The results of the research reflected in the post-test evaluation, that after the implementation of gamification the students had a slight improvement in the dimensions of oral expression evaluated. It is concluded that pronunciation and fluency are the skills that are most difficult for students to acquire, so it is essential to design specific methodological strategies to develop these skills.
Description: Resumen: La presente investigación titulada la gamificación como estrategia didáctica en el desarrollo de la expresión oral del idioma inglés, tuvo como objetivo principal evaluar la incidencia de la gamificación en el desarrollo de la expresión oral de los estudiantes del 3ro B.G.U de la Unidad Educativa Ing. Juan Suarez Chacón de la ciudad de Quito. Esta investigación tuvo un enfoque cuantitativo, un alcance correlacional y un diseño cuasiexperimental, la población estuvo conformada por 50 estudiantes distribuidos en dos grupos uno de control 22 y uno experimental 28 estudiantes. Los resultados de la investigación reflejaron en la evaluación post test, que después de la implementación de la gamificación los estudiantes tuvieron una leve mejoría en las dimensiones de la expresión oral evaluadas. Se concluye que la pronunciación y la fluidez son las habilidades que más difícil de adquirir les resulta a los estudiantes, por lo que es fundamental diseñar estrategias metodológicas específicas para desarrollar estas habilidades.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=139701.TITN.
Appears in Collections:Maestría en Educación mención Innovación y Liderazgo Educativo



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.