Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55332
Title: | La narrativa digital en la enseñanza aprendizaje de la asignatura de Lengua y Literatura en los discentes de Educación General Básica |
Authors: | González Vilela, Fanny Yolanda Yanchaliquin Yanchaliquin, Zoila Grimanesa |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Yanchaliquin Yanchaliquin, Z. G. González Vilela, F. Y. (2024) La narrativa digital en la enseñanza aprendizaje de la asignatura de Lengua y Literatura en los discentes de Educación General Básica [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55332 |
Abstract: | Abstract: In the analysis of digital narrative in the teaching-learning of the subject of Language and Literature, the problem arises because for teachers it is still a topic with very little relevance, and they do not take full advantage of all its advantages. The objective is to strengthen the use of digital narrative in the learning of the subject of Language and Literature in students in the seventh year of Basic General Education. The methodology applied is a quantitative and qualitative approach, with a population of 1 manager, 2 teachers and 30 students, for which a structured survey questionnaire and an interview script were used. The results obtained reveal that digital tools can be used to learn dynamically in the classroom and the technological benefits serve to reinforce reading, writing, and spelling, among others. It is concluded that it is a didactic tool that allows strengthening teaching and learning because it is very versatile and applicable at all educational levels, it is friendly because it facilitates the development of the curriculum and in the subject of Language and Literature. |
Description: | Resumen: En el análisis de la narrativa digital en la enseñanza-aprendizaje de la asignatura de Lengua y Literatura, el problema surge porque para los docentes sigue siendo un tema con muy poca relevancia, y no aprovechan al máximo todas sus ventajas. El objetivo es fortalecer el uso de la narrativa digital en el aprendizaje de la asignatura de Lengua y Literatura en estudiantes del séptimo año de Educación General Básica. La metodología aplicada es de enfoque cuantitativo y cualitativo, con una población de 1 directivo, 2 docentes y 30 estudiantes, para lo cual se utilizó un cuestionario de encuesta estructurada y un guion de entrevista. Los resultados obtenidos revelan que las herramientas digitales pueden utilizarse para aprender de forma dinámica en el aula y los beneficios tecnológicos sirven para reforzar la lectura, la escritura, la ortografía, entre otras. Se concluye que es una herramienta didáctica que permite fortalecer la enseñanza y el aprendizaje porque es muy versátil, aplicable en todos los niveles educativos, es amigable porque facilita el desarrollo del currículo y en la asignatura de Lengua y Literatura. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=140167.TITN. |
Appears in Collections: | Maestría en Educación mención Innovación y Liderazgo Educativo |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.