Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55341
Title: | La práctica de valores como proceso de mediación dentro de instituciones unidocentes |
Authors: | Vélez León, Paulo Emanuel Luzón Jirón, Nely Marlene |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Luzón Jirón, N. M. Vélez León, P. E. (2024) La práctica de valores como proceso de mediación dentro de instituciones unidocentes [Tesis de Postgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55341 |
Abstract: | Abstract: The present degree work with the research topic the practice of values ​​as mediation process within single-teacher schools. To address this problem A questionnaire of questions was developed based on the themes of the theoretical framework, with six areas through the technological tool Google Forms and was applied to teachers of single-teacher institutions that are located in rural parishes in three cantons from the province of Loja. The objective was to obtain the necessary information to develop this work. investigation. After applying the survey, the analysis and interpretation of data, determining that unusual values ​​are the ones that least encourage teachers within the classroom of these institutions. The methodology used is the mixed method with a qualitative and quantitative approach. using the observation technique. Below are the respective conclusions with weaknesses and strengths that were found during this project. Finally I know offers some recommendations with alternative solutions to improve the strategies of teaching-learning. |
Description: | Resumen:El presente trabajo de titulación con el tema de investigación la práctica de valores como proceso de mediación dentro de escuelas unidocentes. Para el abordaje de esta problemática se elaboró un cuestionario de preguntas a base de los temas del marco teórico, con seis ámbitos por medio de la herramienta tecnológica Google Forms y se aplicó a docentes de instituciones unidocentes que se encuentran ubicadas en parroquias rurales de tres cantones de la provincia de Loja. El objetivo era de obtener la información necesaria para desarrollar este trabajo de investigación. Luego de aplicar la encuesta, se llevó a cabo el análisis e interpretación de datos, llegando a determinar que los valores poco usuales son los que menos fomentan los maestros dentro del aula de clase de estas instituciones. La metodología que se utilizó es el método mixto con enfoque cualitativo y cuantitativo, empleando la técnica de la observación. A continuación se presentan las respectivas conclusiones con debilidades y fortalezas que se halló durante este proyecto. Finalmente, se ofrece algunas recomendaciones con alternativas de solución para mejorar las estrategias de enseñanza-aprendizaje. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=140242.TITN. |
Appears in Collections: | Maestría en Educación: Mención Orientación Educativa |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.