Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55414
Title: Caracterización de las competencias profesionales del educadora infantil ecuatoriano
Authors: Jarrín Pinos, Gabriela Alexandra
Villalba Flores, Andrea Lizette
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Villalba Flores, A. L. Jarrín Pinos, G. A. (2024) Caracterización de las competencias profesionales del educadora infantil ecuatoriano [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55414
Abstract: Abstract: The objective of this research project is to determine the teaching competencies that Ecuadorian early education educators possess. For this purpose, a survey titled Professional teaching competencies in the Ecuadorian early childhood educator was carried out on 10 teachers from the city of Guayaquil and, based on their responses, a pedagogical proposal was made to reinforce socio-emotional competencies, which are considered more significant within the teaching work and have a greater impact on the lives of children at an early age. This project demonstrated the importance of different teaching competencies in early childhood educators, which facilitate the teaching-learning process by carrying it out in a more effective way and offering educators the necessary tools to respond to the difficulties that may arise during their teaching. work, which represents a challenge today due to the changes that occur every day and require constant updating, in order to remain at the forefront, always responding to the needs of their students.
Description: Resumen: El presente proyecto de investigación tiene como objetivo determinar las competencias docentes que poseen los educadores ecuatorianos de educación inicial. Para este fin se realizó una encuesta titulada Competencias profesionales docentes en el educador infantil ecuatoriano a 10 docentes de la ciudad de Guayaquil y, a partir de sus respuestas, se realizó una propuesta pedagógica para reforzar las competencias socioemocionales, mismas que se consideran más significativas dentro de la labor docente y tienen mayor impacto en la vida de los niños a tempranas edades. Este proyecto demostró la importancia de las diferentes competencias docentes en los educadores infantiles, las cuales facilitan el proceso de enseñanza aprendizaje llevándolo a cabo de una manera más eficaz y ofreciendo a los educadores las herramientas necesarias para responder ante las dificultades que se puedan presentar durante su labor, la cual representa un reto en la actualidad debido a los cambios que se dan día a día y exigen su constante actualización, con el fin de que se mantengan a la vanguardia respondiendo siempre a las necesidades de sus estudiantes.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=139789.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Educación Infantil



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.