Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55483
Title: | Las emociones y su influencia en el aprendizaje en los niños de 8 a 10 años. |
Authors: | Cuenca León, Katherine de los Ángeles. Andrade Sinchiguano, Tania Enith |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Andrade Sinchiguano, T. E. Cuenca León, K. D. L. Á. (2024) Las emociones y su influencia en el aprendizaje en los niños de 8 a 10 años. [Tesis de Postgardo, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55483 |
Abstract: | Abstract: In recent years we have seen how education has undergone changes significant within the teaching and learning process, aimed at improving the understanding in children and the climate in the classroom. The present research work The purpose was to determine the influence of emotions on learning in children. from 8 to 10 years. It was a cross-sectional observational study, it used the method analysis that allowed us to study the different characteristics in parts, and understand how the Emotions influence learning. The sample was made up of 30 students. same ones that met the inclusion criteria. To obtain the results, a validated instrument, which helped determine the relationship that exists between emotions and learning in this evaluated population. Concluding that emotions play a role very important in children's learning, keeping them active and motivated in classes, which significantly facilitates, not only the understanding of new knowledge, but also its assimilation and retention. |
Description: | Resumen: En los últimos años hemos visto como la educación ha ido experimentados cambios significativos dentro del proceso de enseñanza y aprendizaje, orientados a mejorar el entendimiento en los niños y el clima en el aula de clases. El presente trabajo de investigación tuvo como propósito determinar la influencia de las emociones en el aprendizaje, en los niños de 8 a 10 años. Se trató de un estudio observacional de corte transversal, utilizó el método analítico que permitió estudiar por partes las diferentes características, y, entender como las emociones influyen en el aprendizaje. La muestra estuvo conformada por 30 estudiantes los mismos que cumplieron los criterios de inclusión. Para obtener los resultados se utilizó un instrumento validado, el cual ayudó a determinar la relación que existe entre las emociones y el aprendizaje en esta población evaluada. Concluyendo que las emociones juegan un papel muy importante en el aprendizaje de los niños, manteniéndoles activos y motivados en clases, lo que facilita significativamente, no solo la comprensión de los nuevos conocimientos, sino también su asimilación y retención. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=140403.TITN. |
Appears in Collections: | Maestría en Educación: Mención Orientación Familiar |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.