Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55529
Title: | Genially como una herramienta interactiva para mejorar la escritura en estudiantes del 9no grado de EGB de la Unidad Educativa Lauro Guerrero Becerra |
Authors: | Ramírez Asanza, Iliana del Rocío Armijos Mejía, Edwin Nixon |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Armijos Mejía, E. N. Ramírez Asanza, I. D. R. (2024) Genially como una herramienta interactiva para mejorar la escritura en estudiantes del 9no grado de EGB de la Unidad Educativa Lauro Guerrero Becerra [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55529 |
Abstract: | Abstract: In the research called "Genially as an interactive tool to improve writing skills in 9th grade EGB students of the Educational Unit "Lauro Guerrero Becerra", through an innovative approach, it is analyzed how the implementation of Genially in the teaching-learning process contributes to the progressive improvement of students' writing skills. The study contemplates a mixed approach, with a quasi-experimental design, in which the interactive dynamics and the specific pedagogical strategies employed stand out. Participants were evaluated according to their active participation, understanding of concepts and improvement in written expression. In addition, perceptions and feedback were collected, offering a complete view of the experience of implementing Genially as an educational tool. The results reveal the effectiveness of Genially in the development of writing skills, identifying areas of success as well as areas for improvement. In addition, this study contributes to the knowledge base on the integration of interactive tools in educational settings, with practical implications for the continuous improvement of writing teaching and learning. |
Description: | Resumen: En la investigación denominada Genially como una herramienta interactiva para mejorar la escritura en estudiantes del 9no grado de EGB de la Unidad Educativa Lauro Guerrero Becerra , a través de un enfoque innovador se analiza cómo la implementación de Genially en el proceso de enseñanza-aprendizaje contribuye a que los estudiantes mejoren progresivamente las competencias escritas. El estudio contempla un enfoque mixto, de diseño cuasiexperimental, en las que se destacan las dinámicas interactivas y las estrategias pedagógicas específicas empleadas. Los participantes, fueron evaluados según su participación activa, comprensión de los conceptos y mejora en la expresión escrita. Asimismo, se recopilaron percepciones y retroalimentación, ofreciendo una visión completa de la experiencia de implementar Genially como herramienta educativa. Los resultados revelan la eficacia de Genially en el desarrollo de habilidades de escritura, identificando áreas de éxito y también de mejora. Además, este estudio contribuye a la base de conocimientos sobre la integración de herramientas interactivas en entornos educativos, con implicaciones prácticas para la mejora continua de la enseñanza y el aprendizaje de la escritura. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=140176.TITN. |
Appears in Collections: | Maestría en Educación mención Innovación y Liderazgo Educativo |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.