Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55651
Title: Propuesta Curricular para el desarrollo de la Formación Complementaria en el área de música de la Universidad Nacional de Chimborazo
Authors: Cardona González, Francisco Javier
Carrasco Vilema, Cristhian Daniel
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Carrasco Vilema, C. D. Cardona González, F. J. (2024) Propuesta Curricular para el desarrollo de la Formación Complementaria en el área de música de la Universidad Nacional de Chimborazo [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55651
Abstract: Abstract: The objective of this degree work is to propose a curricular proposal for complementary training in music for first and first year students second semester of the different careers of the National University of Chimborazo, During the research, an experimental design was developed at a descriptive level following a quantitative research method using the survey technique. The results of this research work showed the need to propose a proposal curricular for the development of complementary training for first-year students and second semester of UNACH, with the purpose that the music subject serves to comprehensive development in the professional training of students. The approaches that are explained in this degree work have been developed based on the need from the University and teaching experience for 3 semesters in the subject of music as an extracurricular subject, in addition to understanding and meeting the needs of UNACH students in the subject of music. The approach of this proposal curriculum serves effectively to meet the objectives set by the Coordination of Complementary Training of the National University of Chimborazo in the comprehensive development of the professionals graduated by the University.
Description: Resumen: El presente trabajo de titulación tiene como objetivo plantear una propuesta curricular para la formación complementaria en materia de música en los estudiantes de primero y segundo semestre de las diferentes carreras de la Universidad Nacional de Chimborazo, durante la investigación se desarrolló un diseño experimental a nivel descriptivo siguiendo un método de investigación cuantitativo mediante la técnica de la encuesta. Los resultados de este trabajo de investigación mostraron la necesidad de plantear una propuesta curricular para el desarrollo de la formación complementaria de los estudiantes de primero y segundo semestre de la UNACH, con la finalidad de que la materia de música sirva para el desarrollo integral en la formación profesional de los estudiantes. Los planteamientos que se explican en este trabajo de titulación han sido desarrollados en base a la necesidad de la Universidad y experiencia docente durante 3 semestres en la materia de música como asignatura extracurricular, además de entender y cubrir las necesidades de los estudiantes de la UNACH en la materia de música. El planteamiento de esta propuesta curricular sirve de manera efectiva para cumplir los objetivos que se plantea la Coordinación de Formación Complementaria de la Universidad Nacional de Chimborazo en el desarrollo integral de los profesionales que titula la Universidad.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=140668.TITN.
Appears in Collections:Maestría en Educación: Mención Orientación Educativa



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.