Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55785
Title: Estudio de mercado, para la creación de una agencia de viajes, katleya travel, en el cantón cañar, año 2024
Authors: Gómez Correa, Freddy Ricardo
Mora Angamarca, Enith Johana
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Mora Angamarca, E. J. Gómez Correa, F. R. (2024) Estudio de mercado, para la creación de una agencia de viajes, katleya travel, en el cantón cañar, año 2024 [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55785
Abstract: Abstract: Present research work is about the market study for the creation of a travel agency, in the Cañar canton located in the south of the country, which aims to determine the viability for the creation of the aforementioned tourism intermediation company. For this, field research was carried out with a mixed approach methodology, which allowed providing complete guidance to this work. In addition, it contains the exploratory design, adding to the descriptive research and is completed with cross-sectional research. The study population is 70 people, who make up the total of the Association of Retirees and Pensioners of the Cañar canton, of whom a census is carried out, so the results obtained will only be inferred to the study population, which is the association. aforementioned. The survey was developed, considering the five variables of the market, which are price, product, service, demand, supply and marketing. The questionnaire consists of 21 questions, which are in Spanish, the same ones that were raised physically - in situ. According to the results obtained from the information gathering, there is a market for the tourist services of the new company to be implemented, so it is recommended to create the new travel agency called Katleya Travel.
Description: Resumen: El presente trabajo de investigación es sobre el estudio de mercado para la creación de una agencia de viajes, en el cantón Cañar ubicado al sur del país, el cual tiene como finalidad determinar la viabilidad para la creación de la mencionada empresa de intermediación turística. Para ello, se realizó la investigación de campo con una metodología de enfoque mixto lo que permitió brindar al presente trabajo una orientación completa. Además, contiene el diseño exploratorio, sumando a con la investigación descriptiva y se completa con la investigación transversal. La población estudio es de 70 personas, quienes conforman el total de la Asociación de Jubilados y Pensionistas del cantón Cañar, de quienes se hace un censo, por lo que los resultados obtenidos únicamente serán inferidos a la población de estudio que es la asociación antes mencionada. La encuesta se elaboró, considerando las cinco variables, del mercado que son precio, producto, servicio, demanda, oferta y comercialización, el cuestionario consta de 21 preguntas, las cuales están en español, las mismas que se levantaron de manera física insitu. De acuerdo a los resultados obtenidos con el levantamiento de información si existe mercado para los servicios turísticos de la nueva empresa a implementarse, por lo que si se recomienda la crear la nueva agencia de viajes denominada Katleya Travel.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=140561.TITN.
Appears in Collections:Magíster en Gestión de Proyectos



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.