Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55859
Title: | Evaluación del impacto del uso de WhatsApp en el aprendizaje del idioma inglés de los estudiantes de educación media. |
Authors: | Solano Jaramillo, Lida Mercedes Ochoa Luzuriaga, Mónica Narciza |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Ochoa Luzuriaga, M. N. Solano Jaramillo, L. M. (2024) Evaluación del impacto del uso de WhatsApp en el aprendizaje del idioma inglés de los estudiantes de educación media. [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55859 |
Abstract: | Abstract: Currently, ICT improvements have evolved significantly, giving a change notorious in education, the present study aims to evaluate the development of skills of reading and writing in Middle Education students is deficient when constructing the knowledge. The objective of the study is to evaluate the effectiveness of the use of WhatsApp, as a teaching resource in the development of reading and writing skills of the language English of middle school students. The selected population is made up of 30 students and 2 teachers who are in charge of teaching. This study used the methods analytical-synthetic, qualitative-deductive and quantitative-descriptive and was based on the application of a pretest and post test after the WhatsApp intervention and at the end of the study a satisfaction survey was applied. The findings revealed that WhatsApp is an effective methodological application to develop the motivation and participation of middle school students. |
Description: | Resumen: En la actualidad las mejoras de las Tic han evolucionado significativamente dando un cambio notorio en la educación, el presente estudio pretende evaluar el desarrollo de las habilidades de lectura y escritura en los estudiantes de Educación Media es deficiente al construir el conocimiento. El objetivo del estudio consiste en evaluar la eficacia del uso del WhatsApp, como recurso didáctico en el desarrollo de las destrezas de lectura y escritura del idioma inglés de los estudiantes de educación media. La población seleccionada, la conforman 30 estudiantes y 2 docentes que tienen a su cargo la enseñanza. Este estudio utilizó los métodos analíticos-sintético, cualitativo-deductivo y cuantitativo-descriptivo y se fundamentó en la aplicación de un pretest y post test después de la intervención de WhatsApp y al final del estudio se aplicó una encuesta de satisfacción. Los hallazgos revelaron que WhatsApp es una aplicación metodológica efectiva para desarrollar la motivación y participación de los estudiantes de educación media. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=140656.TITN. |
Appears in Collections: | Maestría en Educación mención Innovación y Liderazgo Educativo |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.