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Title: Análisis de los parámetros de evaluación de la carretera no pavimentada: Chinchas - Zambi - Río Pindo - 28+000 - 41+000
Authors: Vásquez Monteros, Carlos Javier
Castillo Castillo, Luz Valeria
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Castillo Castillo, L. V. Vásquez Monteros, C. J. (2024) Análisis de los parámetros de evaluación de la carretera no pavimentada: Chinchas - Zambi - Río Pindo - 28+000 - 41+000 [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55885
Abstract: Abstract: In this research, four methods of evaluating non-pathways are addressed. paved: IRI, URCI, MTC and ICNP, being implemented on the Chinchas-Zambi-Rio Highway Pindo-28+000-41+000. Various methodologies were used, such as the measurement of IRI with the Roughometer III and the "IRI.Regularity. Roads" application, the visual-technical application for URCI based on the United States Army Technical Manual 5-626, the methodology of the "Road Manual - Road Conservation" of Peru for MTC, and the methodology of the Ministry of Public Works of Chile for ICNP. The main results highlight a low weak positive correlation between IRI Rugosimeter III and APP IRI, with a coefficient of 0.3173 and a p value of 0.0000 and between Speed ​​2 vs IRI Roughnessmeter III indicate a moderate correlation of 0.4534 with a p value of 0.000. These findings will contribute to future research in the constant search for methods to evaluate roads not paved roads that adapt to our reality.
Description: Resumen: En esta investigación se abordan cuatro métodos de evaluación de vías no pavimentadas: IRI, URCI, MTC e ICNP, siendo implementados en la Vía Chinchas-Zambi-Rio Pindo-28+000-41+000. Se emplearon diversas metodologías, como la medición de IRI con el Roughometer III y la aplicación "IRI.Regularidad. Carreteras", la aplicación visual-técnica para URCI basada en el Manual Técnico 5-626 del Ejército de los Estados Unidos, la metodología del "Manual de Carreteras - Conservación Vial" de Perú para MTC, y la metodología del Ministerio de Obras Públicas de Chile para ICNP. Los principales resultados destacan una correlación positiva débil baja entre IRI Rugosímetro III y APP IRI, con un coeficiente de 0.3173 y un valor p de 0.0000 y entre Velocidad 2 vs IRI Rugosímetro III indican una correlación moderada de 0.4534 con un valor p de 0.000. Estos hallazgos contribuirán a futuras investigaciones en la búsqueda constante de métodos para evaluar carreteras no pavimentadas que se adapten a nuestra realidad.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=140281.TITN.
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