Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/56061
Title: Plan de comunicación estratégica y marketing digital para el posicionamiento de la empresa Elize C.L.
Authors: Castillo Cevallos, Vanessa Patricia
Hidalgo Roman, Bershka Sarai
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Hidalgo Roman, B. S. Castillo Cevallos, V. P. (2024) Plan de comunicación estratégica y marketing digital para el posicionamiento de la empresa Elize C.L. [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/56061
Abstract: Abstract: This research work focuses on developing a comprehensive strategic communication and digital marketing plan to enhance the positioning of the company Elize C.L. in the educational market, where an exhaustive analysis was carried out using various tools, from the SWOT and PESTEL analysis, the documentary review, direct observation, the construction of the theoretical framework, the application of tools such as interviews and surveys which allowed gain detailed insights from founders and customers. Additionally, the proposed strategies include digital campaigns, continuous application development and strategic alliances, supported by a detailed execution plan, this comprehensive approach aligned with continuous improvement and customer feedback, seeks to consolidate and expand Elize's position in the competitive market for technological educational solutions. The conclusions highlight the need for a digital communication and marketing plan that capitalizes on the strengths and addresses the identified weaknesses, thus strengthening the presence on social networks, improving the Educational Assistant application and exploring digital advertising strategies that seek to optimize the competitiveness of Elize C.L. in the educational market.
Description: Resumen: Este trabajo de investigación se centra en desarrollar un plan integral de comunicación estratégica y marketing digital para potenciar el posicionamiento de la empresa Elize C.L. en el mercado educativo, en donde se llevó a cabo un análisis exhaustivo utilizando diversas herramientas, desde el análisis FODA y PESTEL, la revisión documental, la observación directa, la construcción del marco teórico, la aplicación de herramientas como entrevistas y encuestas las cuales permitieron obtener percepciones detalladas de los fundadores y clientes. Ademas, las estrategias propuestas incluyen campañas digitales, desarrollo continuo de la aplicación y alianzas estratégicas, respaldadas por un plan de ejecución detallado, este enfoque integral alineado con la mejora continua y la retroalimentación del cliente, busca consolidar y expandir la posición de Elize en el competitivo mercado de soluciones educativas tecnológicas. Las conclusiones resaltan la necesidad de un plan de comunicación y marketing digital que capitalice las fortalezas y aborde las debilidades identificadas fortaleciendo así la presencia en redes sociales, mejorando la aplicación Asistente Educativo y explorando estrategias publicitarias digitales que buscan optimizar la competitividad de Elize C.L. en el mercado educativo.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=140621.TITN.
Appears in Collections:Tecnología Superior En Comunicación Estratégica Y Marketing Digital



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.