Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/56118
Title: Plan de comunicación estratégica y marketing digital para la clínica oftalmológica Misión Milagro
Authors: Duque Rengel, Vanessa Karina
Baquerizo Costales, Ariel Alejandro
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Baquerizo Costales, A. A. Duque Rengel, V. K. (2024) Plan de comunicación estratégica y marketing digital para la clínica oftalmológica Misión Milagro [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/56118
Abstract: Abstract: The TIC focuses on a comprehensive strategic plan to strengthen the presence of Mission Miracle in the visual health market through a mixed research approach, combining quantitative and qualitative methodologies. It begins with a theoretical framework about communication and digital marketing, highlighting adaptation to changes and understanding of the consumer. This framework is applied to strategic planning, emphasizing coherence, focus on the target audience, multichannel, and measurement. The methodology includes SWOT analysis, PESTEL, interviews, patient surveys, and direct observation, diagnosing the current situation of Misión Milagro and developing a plan to improve its visibility and attractiveness. The digital marketing and communication plan proposed strategy includes specific objectives, patient segmentation, and strategies to increase presence on social networks and improve patient satisfaction through of digital communication. Concludes with recommendations to strengthen Misión's online presence Miracle, improve brand visibility and attract new customers. Focusing on the service excellence, accessibility, and innovation in ophthalmological care, seeking position Misión Milagro as a leader in the sector.
Description: Resumen: El TIC se enfoca en un plan estratégico integral para fortalecer la presencia de Misión Milagro en el mercado de la salud visual mediante un enfoque de investigación mixto, combinando metodologías cuantitativas y cualitativas. Comienza con un marco teórico sobre comunicación y marketing digital, destacando la adaptación a cambios y comprensión del consumidor. Este marco se aplica a la planificación estratégica, subrayando coherencia, enfoque en el público objetivo, multicanalidad, y medición. La metodología incluye análisis FODA, PESTEL, entrevistas, encuestas a pacientes, y observación directa, diagnosticando la situación actual de Misión Milagro y desarrollando un plan para mejorar su visibilidad y atractivo. El plan de marketing digital y comunicación estratégica propuesto incluye objetivos específicos, segmentación de pacientes, y estrategias para aumentar la presencia en redes sociales y mejorar la satisfacción del paciente a través de la comunicación digital. Concluye con recomendaciones para fortalecer la presencia en línea de Misión Milagro, mejorar la visibilidad de marca y atraer nuevos clientes. Enfocándose en la excelencia del servicio, accesibilidad, e innovación en el cuidado oftalmológico, buscando posicionar a Misión Milagro como líder del sector.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=140956.TITN.
Appears in Collections:Tecnología Superior En Comunicación Estratégica Y Marketing Digital



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.