Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/56310
Title: Ecosistema audiovisual del Ecuador
Authors: Beltrán Flandoli, Ana María
Ochoa Mejía, Janina Milena
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Ochoa Mejía, J. M. Beltrán Flandoli, A. M. (2024) Ecosistema audiovisual del Ecuador [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/56310
Abstract: Abstract: The study highlights the growing importance of the audiovisual ecosystem in Ecuador. Interviews with experts reveal the crucial evolution of digital TV, adapting to new forms of consumption and exploring innovations such as virtual reality. Although mobile technology drives the preference for short videos, linear television continues to lead. In the multimedia arena, the difficulty of discerning veracity in social networks affects credibility, while traditional media appear as reliable sources. Interviews with audiovisual production professionals in Ecuador reveal that the career is expensive, but young people with technical skills take advantage of the technological advancement of cell phones. The Ecuadorian film industry has faced obstacles, especially after the budget reduction, concentrating on private companies with their own financing. The pandemic strengthened audiovisual production using mobile technologies, but also gave rise to non-professional productions, such as Networks. Regarding the quality of production in public institutions, there are divergent opinions, limited creativity and face technological deficits, while Provincial GAD's show greater attention to technology and content production.
Description: Resumen: El estudio destaca la creciente importancia del ecosistema audiovisual en Ecuador. Entrevistas con expertos revelan la evolución crucial de la TV digital, adaptándose a nuevas formas de consumo y explorando innovaciones como la realidad virtual. Aunque la tecnología móvil impulsa la preferencia por videos cortos, la televisión lineal sigue liderando. En el ámbito multimedia, la dificultad para discernir la veracidad en redes sociales afecta la credibilidad, mientras que los medios tradicionales son vistos como fuentes confiables. Las entrevistas con profesionales de la producción audiovisual en Ecuador revelan que la carrera es costosa, pero jóvenes con habilidades técnicas aprovechan el avance tecnológico de los teléfonos móviles. La industria cinematográfica ecuatoriana ha enfrentado obstáculos, especialmente después de la reducción del presupuesto, concentrándose en empresas privadas con financiamiento propio. La pandemia fortaleció la producción audiovisual mediante tecnologías móviles, pero también dio lugar a producciones no profesionales, como las Networks. Respecto a la calidad de producción en instituciones públicas, hay opiniones divergentes; algunas limitan la creatividad y enfrentan déficits tecnológicos, mientras que los GAD´s Provinciales muestran mayor atención en tecnología y producción de contenidos.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=143160.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Finanzas



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.