Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/56321
Title: | Systematization of peal experiences in the EFL teaching training program |
Authors: | Castillo Cuesta, Luz Mercedes Brush Jara, Williams David |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Brush Jara, W. D. Castillo Cuesta, L. M. (2024) Systematization of peal experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/56321 |
Abstract: | Abstract: This study addresses the systematization of pedagogical experiences in the teacher training program for English as a foreign language, aimed at systematizing experiences acquired during pre-professional internships to enhance both practice and theory. Students participated in this study. Observations in the Practicum 1 subjects and classes taught during Pre-Professional Internship 1 and 2 were conducted at the Gabriela Mistral Private Educational Unit in the city of Guayaquil. The method used was the systematization of experiences, which involved the observation of five General Basic Education classes and five High School lesson plans, as well as the experience of teaching five classes to first-year EGB students and the design of five High School lesson plans. The final conclusion reached is that some teachers have weaknesses in creating lesson plans, lack creativity in content, and have difficulties with trendy technologies, which in turn affects the development of students' communication skills. In addition, it is shown that a well-developed plan that incorporates current trends, methods, and strategies produces positive results in attention and learning in the classroom. |
Description: | Resumen: Este estudio aborda la sistematización de experiencias pedagógicas en el programa de formación docente de Inglés como lengua extranjera, orientado a sistematizar experiencias adquiridas durante las prácticas pre-profesionales para potenciar tanto la práctica como la teoría. Los estudiantes participaron en este estudio. Las observaciones en las materias del Practicum 1 y clases impartidas durante el Internado Preprofesional 1 y 2 se realizaron en la Unidad Educativa Privada Gabriela Mistral de la ciudad de Guayaquil. El método empleado fue la sistematización de experiencias, que implicó la observación de cinco clases de Educación General Básica y cinco planes lectivos de Bachillerato, así como la experiencia de impartir cinco clases a estudiantes de primer año de EGB y el diseño de cinco planes lectivos de Bachillerato. La conclusión final a la que se llegó es que algunos docentes presentan debilidades en la creación de planes de lecciones, carecen de creatividad en el contenido y tienen dificultades con las tecnologías de moda, lo que a su vez afecta el desarrollo de las habilidades comunicativas de los alumnos. Además, se demuestra que un plan bien desarrollado que incorpora tendencias, métodos y estrategias actuales produce resultados positivos en la atención y el aprendizaje en el aula. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=143150.TITN. |
Appears in Collections: | Titulación de Administración de Empresas |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.