Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/56549
Title: o La relación familia-escuela en niños de 3 a 5 años
Authors: Quezada Loaiza, Enith Elizabeth
Arpi Quezada, Emily Denisse
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Arpi Quezada, E. D. Quezada Loaiza, E. E. (2024) o La relación familia-escuela en niños de 3 a 5 años [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/56549
Abstract: Abstract: A research was carried out with the topic The family-school relationship in children from 3 to 5 years the same one that was aimed at strengthening the family-school relationship in different institutions that have an initial level through innovative strategies that promote communication and participation. The study design was based on the mixed qualitative-quantitative approach, used different methods in which it consists the analytical, synthetic, inductive-deductive, statistical where a sample of 10 early education teachers and 10 parents through the application structured surveys. The research helped analyze the perception of teachers and parents about family participation and support in education decisions of early education children. The need for intervention programs is highlighted in the different schools where the survey could be carried out that are directed towards family integration and improvement in the management of technology in parents and teachers actively to have better decision making in activities with the objective of improving the educational training of early education infants.
Description: Resumen:Se realizó una investigación con el tema La relación familia-escuela en niños de 3 a 5 años la misma que se orientó a fortalecer la relación familia-escuela en diferentes instituciones que cuenten con nivel inicial a través de estrategias innovadoras que promuevan la comunicación y participación. El diseño del estudio se fundamentó en el enfoque mixto cualitativo-cuantitativo, utilizado diferentes métodos en los cuales consta el analítico, sintético, inductivo-deductivo, estadístico en donde se tuvo una muestra de 10 docentes de educación inicial y 10 padres de familia a través de la aplicación de encuestas estructuradas. La investigación ayudó analizar la percepción de los docentes y padres de familia sobre la participación y apoyo familiar en las decisiones de educación de los niños de educación inicial. Se destaca la necesidad de programas de intervención en las diferentes escuelas que se pudo realizar la encuesta que estén dirigidas hacia la integración familiar y la superación en el manejo de la tecnología en padres de familia y docentes de manera activa para tener una mejor toma de decisiones en actividades con el objetivo de superar la formación educativa de los infantes de educación inicial.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=141472.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.