Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/67919
Title: La relación familia-escuela en niños de 3 a 5 años
Authors: Quintanilla Noboa, Aida Bolivia
Maita Macas, Nadia Maribel
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Maita Macas, N. M. Quintanilla Noboa, A. B. (2024) La relación familia-escuela en niños de 3 a 5 años [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/67919
Abstract: Abstract: The present investigation called The family-school relationship in children from 3 to 5 years old Its general objective is to strengthen the relationship between family and school. The approach of The research was of a mixed type in which the methods were applied: deductive, inductive, statistics and analytics. The interview technique was used where the instrument was the questionnaire that contains 11 dimensions: teacher involvement, inclusion, participation of the community and technology, family support and resources, communication and collaboration, integration to technology and resources as support services. For the sample, we selected to ten teachers and ten parents from an educational center in the Gualaquiza canton. Inside From the results, the existence of little communication and wasted use of due to technology between representatives with the institution. As a recommendation, proposes tasks that motivate with a WhatsApp message that consists of using the network social to share training experiences through text, audio and video messages to improve the learning and emotional development of children.
Description: Resumen: La presente investigación denominada La relación familia-escuela en niños de 3 a 5 años tiene por objetivo general fortalecer la relación entre familia y escuela. El enfoque de investigación fue de tipo mixto en la cual, se aplicaron los métodos: deductivo, inductivo, estadística y analítica. Se utilizó la técnica de la entrevista donde el instrumento fue el cuestionario que contiene 11 dimensiones: implicación docente, inclusión, participación de la comunidad y tecnología, apoyo y recursos para la familia, comunicación y colaboración, integración a la tecnología y recursos como servicios de apoyo. Para la muestra se seleccionó a diez docentes y diez padres de familia de un centro educativo del cantón Gualaquiza. Dentro de los resultados se detectó la existencia de poca de comunicación y el desaprovechar el uso debido de la tecnología entre representantes con la institución. Como recomendación se propone tareas que motivan con un mensaje de WhatsApp que consiste en utilizar la red social para compartir experiencias formativas por medio de mensajes de texto, audio y video para el mejoramiento del aprendizaje y el desarrollo emocional de los niños.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=142190.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.