Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/67995
Title: | : La Relación familia-escuela en niños de 3-5 años |
Authors: | Quezada Loaiza, Enith Elizabeth Alvarez Vargas, Viviana Salomé |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Alvarez Vargas, V. S. Quezada Loaiza, E. E. (2024) : La Relación familia-escuela en niños de 3-5 años [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/67995 |
Abstract: | Abstract: The family-school relationship in children from 3 to 5 years old is a key issue for success in school. learning, aims to strengthen family collaboration and participation in school, several methods and strategies were used to carry out the study, having a qualitative approach based on the collection of data obtained in the questionnaires applied to parents and teachers, likewise, by having a quantitative approach, the application of a questionnaire of 78 questions for early education teachers, of various children's centers and a questionnaire of 74 questions for parents of the same family institution, where statistical data summarized in eleven dimensions were obtained fundamental, in the information obtained the contrast of the teaching perception is visualized and the perception of parents, it is concluded in the need to implement a educational proposal that improves the resources and support services offered by the centers children to families, seeking the satisfaction of both teachers and parents by provide quality education to children. |
Description: | Resumen: La relación familia-escuela en los niños de 3 a 5 años es un tema clave para el éxito en el aprendizaje, tiene como objetivo de fortalecer la colaboración y participación de la familia en la escuela, se utilizó varios métodos y estrategias para la realización del estudio, al tener un enfoque cualitativo basados en la recolección de datos obtenidos en los cuestionarios aplicados a padres y docentes, así mismo al tener un enfoque cuantitativo se hizo la aplicación de un cuestionario de 78 preguntas para docentes de educación inicial, de varios centros infantiles y un cuestionario de 74 preguntas para padres de familia de una misma institución, en donde se obtuvieron datos estadísticos resumidos en once dimensiones fundamentales, en la información obtenida se visualiza el contraste de la percepción docente y la percepción de padres de familia, se concluye en la necesidad de implementar una propuesta educativa que mejore los recursos y servicios de apoyo ofrecidos por los centros infantiles a las familias, buscando la satisfacción tanto de docentes como de padres al proporcionar educación de calidad a los infantes. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=141708.TITN. |
Appears in Collections: | Titulación de Ciencias de la Educación |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.