Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/68031
Title: Primer mapa de cibermedios de Latinoamérica. Caso de estudio Paraguay
Authors: Gonzáles Córdova, Mayra Paola
Torres Ordoñez, Marlon Antonio
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Torres Ordoñez, M. A. Gonzáles Córdova, M. P. (2024) Primer mapa de cibermedios de Latinoamérica. Caso de estudio Paraguay [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/68031
Abstract: Abstract: In the present work, entitled First map of cybermedia in Latin America. Paraguay Case Study , provides the elements to understand the Cybermedios environment in Paraguay, taking 34 of them as a sample. Gathering the most significant aspects of each cybermedio: interactivity, multimediality, personalization, global access and updating; starting with an observation on each web platform, to then synthesize characteristics such as: the general information of the medium, its social networks and platforms, its updating and reach, the accessibility that these allow to the population, its level of interactivity with users, the way of updating its content, the impact of new trends in journalism and its financing model. Paraguayan cybermedios, after the 2019-2020 pandemic, grew in consumption by users, and with the arrival of artificial intelligence, their content has begun to proliferate even more. Paraguay has a primarily young population, transformed into digital surfers, those who do not consume, in any other way than digital, neither information, nor entertainment, nor anything; You will never see them watching a traditional channel anymore.
Description: Resumen: En el presente trabajo, intitulado Primer mapa de cibermedios de Latinoamérica. Caso de estudio Paraguay , brinda los elementos para entender el entorno de los Cibermedios en Paraguay tomando como muestra 34 de ellos. Recabando los aspectos más significativos de cada cibermedio: interactividad, multimedialidad, personalización, acceso global y actualización; iniciando con una observación en cada plataforma web, para luego sintetizar características como: la información general del medio, sus redes sociales y plataformas, su actualización y alcance, la accesibilidad que estos permiten a la población, su nivel de interactividad con los usuarios, la forma de actualización de sus contenidos, el impacto de la nuevas tendencias del periodismo y su modelo de financiamiento. Los cibermedios paraguayos, luego de la pandemia de 2019 2020 crecieron en consumo por parte de los usuarios, y con el arribo de la inteligencia artificial han empezado a proliferar aún más sus contenidos, Paraguay posee una población prioritariamente joven, transformados en navegantes digitales, quienes no consumen, de otra manera que no sea digital, ni información, ni entretenimiento, ni nada; ya nunca los vas a ver viendo un canal tradicional.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=141901.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Comunicación Social



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.