Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/68218
Title: Relación familia - escuela en niños de 3 a 5 años.
Authors: González Urdaneta, Egleé Coromoto
Reyes Machuca, Kimberli Amigael
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Reyes Machuca, K. A. González Urdaneta, E. C. (2024) Relación familia - escuela en niños de 3 a 5 años. [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/68218
Abstract: Abstract: This research deals with the family-school relationship in children from 3 to 5 years old, which seeks to strengthen the family-school relationship in early education institutions through different innovative proposals that promote communication and participation, its approach is mixed because it combines quantitative and qualitative elements in the same design, the same two methodologies combined that contribute to the study of a phenomenon through different perspectives. A sample of 10 teachers and 10 parents from the initial level was used. For data collection, a semi-structured interview was used for teachers and parents at the preschool level. With the research it was possible to identify that it is of vital importance that there is a correlation between family, school and student so that the child has an optimal development, taking into account that they begin their academic training; therefore, it is important that the parent is involved in an adequate and permanent way to ensure a good school performance in each of their children.
Description: Resumen: La presente investigación trata sobre la relación de la familia - escuela en niños de 3 a 5 años, el cual busca fortalecer la relación que tiene la familia - escuela en las instituciones de educación inicial a través de diferentes propuestas innovadoras que promuevan la comunicación y participación, su enfoque es mixto porque combina elementos cuantitativos y cualitativos en un mismo diseño, las dos metodologías combinadas mismas que contribuyen al estudio de un fenómeno a través de distintas perspectivas. Se usó una muestra de 10 docentes y 10 padres de familia del nivel inicial. Para la recolección de datos, se utilizó una entrevista semiestructurada, para los docentes y padres de familia de nivel inicial. Con la investigación se logró identificar que es de vital importancia que exista una correlación entre familia, escuela y alumno para que el niño tenga un óptimo desarrollo, tomando en cuenta que empiezan su formación académica; por tanto, es importante que el padre de familia se involucre de forma adecuada y permanente para así asegurar un buen rendimiento escolar en cada uno de sus pequeños.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=142857.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.