Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/68405
Title: Plan de comunicación estratégica de marketing digital para la empresa platinum joyas
Authors: Castillo Cevallos, Vanessa Patricia
Escobar Cáceres, Alisson Damiana
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Escobar Cáceres, A. D. Castillo Cevallos, V. P. (2024) Plan de comunicación estratégica de marketing digital para la empresa platinum joyas [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/68405
Abstract: Abstract: The research below seeks to increase the digital presence and costumer interactions of Platinum Joyas through the application of a digital marketing strategy. Platinum Joyas is a jewelry store of artisanal and fashion pieces located in the city of Puyo, Ecuador, which has challenges to deal with on its digital presence. This is the result of the continuous lack of digital marketing and advertising strategies in the company, which has reduced the costumers fidelity. According to this, a communication plan and digital marketing and strategy were developed for the company to create a management digital content and efficient communication with customers on social media. This plan for Platinum Joyas includes a calendar of content activities, regular publications in social media, collaboration with influencers and local celebrities and interaction monitoring of the generated content. The creation of content on Instagram and Facebook allowed an optimization of the plan in base of the segmentation. In a post-campaign analysi of the brand perception, strategies will be adjusted to improve the plan of Platinum Joyas and thereby increase sales and strengthen customer loyalty.
Description: Resumen: La investigación a continuación busca aumentar la presencia digital de Platinum Joyas y con esto se espera que la interacción con los clientes a través de una estrategia de marketing digital integral mejore significativamente. La empresa del estudio, es una una joyería de piezas artesanales localizada en la ciudad del Puyo, Ecuador, la misma que tiene desafíos en tanto a su presencia digital. Esto se ha dado por la falta continua de estrategias de marketing digital y publicidad, lo que ha mermado su presencia en el mercado de esta ciudad. En base a esto, se estableció un plan de comunicación y estratégica y marketing digital para generar contenido digital y una comunicación con los clientes eficiente en las redes sociales. Para este plan dentro de las actividades se incluye un calendario de contenido, publicaciones regulares, colaboración con influencers y monitoreo de interacción del contenido generado. La creación de contenido en Instagram y Facebook que se realizó en base a la segmentación de la audiencias permitió una optimización del plan. En un análisis post-campaña que valoró la percepción de la marca se ajustaron las estrategias para mejorar la visibilidad de Platinum Joyas y con esto aumentar las ventas y fortalecer la fidelidad de los clientes.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=141996.TITN.
Appears in Collections:Tecnología Superior En Comunicación Estratégica Y Marketing Digital



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.