Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/68430
Title: El barrio y los niños. Diseño urbano inclusivo en la parroquia San Sebastián
Authors: González Roldán, Claudia Salomé
Erraes Pogo, Dayanna Paola
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Erraes Pogo, D. P. González Roldán, C. S. (2024) El barrio y los niños. Diseño urbano inclusivo en la parroquia San Sebastián [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/68430
Abstract: Abstract: This research work proposes an urban design project for the neighborhood Zamora Huayco, with the purpose of providing future development ideas for the creation of public spaces in a more attractive and inclusive way, where children can participate of different ages, providing security, comfort and fun, where they can develop their skills. The potential of the place is identified, based on the need to spaces that offer a diversity of options so that everyone feels included, recognizing that children are a fundamental part of society and that the designs of public spaces are not very suitable for different ages, in addition to not having with corresponding access for children and people with different abilities. This project is based on bibliography review, layer analysis, workshop development and proposal urban. Participatory workshops with children allow the implementation of strategies architectural projects that help improve living conditions, raising awareness of the spaces and the care that must be given to them, in order to have safe spaces with based on the vision of children.
Description: Resumen:El presente trabajo de investigación propone un proyecto de diseño urbano para el barrio Zamora Huayco, con el propósito de aportar ideas de desarrollo a futuro para la creación de espacios públicos de una manera más atractiva e inclusiva, donde puedan participar los niños de distintas edades, brindando seguridad, confort y diversión, donde puedan desarrollar sus destrezas. Se identifican las potencialidades que tiene el lugar, partiendo de la necesidad de espacios que ofrezcan una diversidad de opciones para que todos se sientan incluidos, reconociendo que los niños son una parte fundamental de la sociedad y que los diseños de los espacios públicos son poco adecuados para las distintas edades, además de no contar con los accesos correspondientes para los niños y personas con capacidades diferentes. Este proyecto parte de la revisión bibliografía, análisis de capas, desarrollo de talleres y propuesta urbana. Los talleres participativos con los niños, permiten implementar estrategias arquitectónicas que ayuden a mejorar las condiciones de vida, haciendo conciencia de los espacios y el cuidado que se les debe dar a los mismos, para así tener espacios seguros con base a la visión de los niños.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=141955.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Arquitectura



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.