Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/68910
Title: Plan de Comunicación Estratégica y Marketing Digital para la empresa Zanzyro Dulce Tradición
Authors: Ramos Alejandro, Yesennia Beatriz
Pardo Neira, María José
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Pardo Neira, M. J. Ramos Alejandro, Y. B. (2024) Plan de Comunicación Estratégica y Marketing Digital para la empresa Zanzyro Dulce Tradición [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/68910
Abstract: Abstract: This research aimed to develop a communication and digital marketing plan that increases participation and strengthens the positioning of the company Zanzyro Dulce Tradición through digital communication strategies in the province of El Oro, in the year 2024. With the information collected through the application of research techniques and methods, it was possible to identify the need to implement a communication strategy. For this, research methods such as interviews and surveys were used that allowed collecting qualitative and quantitative information. Then, through the use of methodological tools, a communication and digital marketing plan was created, adapted and tailored to the company to positively impact the audience. This research shows the consumption habits and purchasing preferences of Zanzyro Dulce Tradición clients. Finally, it was evident that there is a gap between the company's current marketing management and the lack of presence in digital media.
Description: Resumen: Esta investigación tuvo como objetivo elaborar un plan de comunicación y marketing digital que incremente la participación y fortalezca el posicionamiento de la empresa Zanzyro dulce Tradición a través de estrategias de comunicación digital en la provincia de El Oro, en el año 2024. Con la información recolectada mediante la aplicación de técnicas y métodos de investigación se pudo identificar la necesidad de implementar una estrategia de comunicación. Para esto se utilizaron métodos de investigación como entrevistas y encuestas que permitieron recopilar información de tipo cualitativa y cuantitativa. Luego, mediante la utilización de herramientas metodológicas se levantó un plan de comunicación y marketing digital adaptado y diseñado a la medida de la empresa para impactar positivamente a la audiencia, esta investigación muestra los hábitos de consumo y preferencias de compra del cliente de Zanzyro Dulce Tradición. Finalmente, se evidenció que existe una brecha entre la gestión del marketing actual de la empresa y la falta de presencia en medios digitales.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=143490.TITN.
Appears in Collections:Tecnología Superior En Comunicación Estratégica Y Marketing Digital



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.