Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/69518
Title: | Caracterización de las competencias profesionales del educadora infantil ecuatoriano |
Authors: | García, Myriam de los Ángeles Correa Montoya,Cinthya Carolina |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Correa Montoya, C. C. García, M. D. L. Á. (2024) Caracterización de las competencias profesionales del educadora infantil ecuatoriano [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/69518 |
Abstract: | Abstract: The thesis topic of this research is, Characterization of the competencies professionals of the Ecuadorian early childhood educator , this work was carried out because First of all, education is very important for an entire society, even more so in boys and girls at the initial and high school level, thus the objective of this work was oriented towards Identify the main professional competencies of education teachers infant and first grade; for the construction of an intervention proposal pedagogy that allows improvement in their educational practice. In addition to the formulation of research questions, which were established in order to have a significant contribution to what was desired to be obtained, it is important to emphasize that the research had a quantitative approach, the survey technique and the instrument of the questionnaire that was taken from ten teachers, the results concluded that although the Teachers have important skills for the development of their professional life It is essential to continue updating knowledge in order to be able to carry out teaching according to the different needs required in educational institutions. |
Description: | Resumen: El tema de tesis de esta investigación es, Caracterización de las competencias profesionales del educador/a infantil ecuatoriano , se procedió a realizar este trabajo porque en primer lugar la educación es muy importante para una sociedad entera, aún más en niños y niñas del nivel de inicial y preparatoria, así el objetivo de este trabajo se orientó en Identificar las principales competencias profesionales de las/los docentes de educación infantil y primero de básica; para la construcción de una propuesta de intervención pedagógica que permita el mejoramiento en su práctica educativa. Además del planteamiento de preguntas de investigación, que se establecieron para poder tener un aporte significativo a lo que se deseaba obtener, es importante recalcar que la investigación tuvo un enfoque cuantitativo, se aplicó la técnica de la encuesta y el instrumento del cuestionario que se tomó a diez docentes, los resultados concluyeron que aunque los docentes cuentas con competencias importantes para el desarrollo de su vida profesional es fundamental seguir actualizando conocimientos para poder así ejecutar una enseñanza acorde a las diferentes necesidades que se requiere en unas institución educativa. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=142450.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Educación Infantil |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.