Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/8002
Title: Estado y levantamiento de las fuentes primarias para la Historia de la Comunicación Social en las provincias de Loja y El Oro: 1856-1925
Authors: Moreira Ortega, Rodica Nathali
metadata.dc.contributor.advisor: González Portela, María Luján
Keywords: Investigación
Historia de la comunicación en el Ecuador
Licenciado en comunicación social – Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2013-10-31
Issue Date: 2013
Citation: Moreira Ortega, Rodica Nathali. (2013). Estado y levantamiento de las fuentes primarias para la Historia de la Comunicación Social en las provincias de Loja y El Oro: 1856-1925. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Comunicación Social). UTPL, Loja.
Abstract: This work called State and lifting of the primary sources for History of Social Communication in Loja and El Oro provinces: 1856-1925, is part of the Inter-University Project “History of Social Communication in Ecuador”. It contains the methodology and results of the primary sources: flyers, newspapers and journals for the historical period between the years 1856 to 1925 printed in Loja and El Oro provinces. It has been developed a synthesis of political, economic, socio-cultural context that provides a framework for that time. Our text is accompanied by adigital file with covers of primary sources were recorded on Virtual Platform of the Project.
Description: El presente trabajo Estado y levantamiento de las fuentes primarias para la Historia de la Comunicación Social en las provincias de Loja y El Oro: 1856-1925, forma parte del Proyecto Interuniversitario “Historia de la Comunicación Social en el Ecuador”. Contiene la metodología y los resultados del registro de fuentes primarias: hojas volantes, periódicos y revistas correspondientes al período histórico comprendido entre los años 1856 a 1925, impresas en las provincias de Loja y El Oro. Se ha elaborado una síntesis del contexto político, económico y socio-cultural que sirve de marco a esa época. Nuestro texto se acompaña de un archivo digital con las portadas de las fuentes primarias que fueron registradas en la plataforma virtual del Proyecto.
metadata.dc.identifier.other: 1136200
URI: http:/dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/8002
metadata.dc.rights: openAccess
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Comunicación Social

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Moreira Ortega, Rodica Nathali.pdf335.55 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.