Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/20.500.11962/20798
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorVargas Saritama, Alba Bitalina-
dc.contributor.authorCarchi Esparza, Diana Paola-
dc.date.accessioned2017-09-29T22:21:04Z-
dc.date.available2017-09-29T22:21:04Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationCarchi Esparza, Diana Paola. (2017). Developing reading skills through pedagogical use of Facebook in EFL classrooms in high school. (Trabajo de titulación de Licenciado en ciencias de la educación- mención inglés). UTPL, Lojaes_ES
dc.identifier.other1271903-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/20798-
dc.descriptionEste estudio analiza el desarrollo de las habilidades de lectura mediante el uso pedagógico de Facebook en clases de inglés como lengua extranjera (EFL). En este estudio participaron el profesor de la asignatura de inglés y un total de 66 estudiantes en un colegio público en la ciudad de Loja. Los objetivos de este estudio fueron identificar como el uso del Facebook puede ayudar a los estudiantes a desarrollar sus habilidades lectoras, además de las percepciones que ellos tienen acerca del uso del Facebook en una clase de inglés como lengua extranjera. La intervención duró cuatro meses.El progreso de los alumnos fue evaluado mediante una rúbrica a fin de medir su capacidad para descubrir la idea principal de los textos, para comprender, para informar sobre el evento de secuencia, el uso correcto de la gramática y el vocabulario y resumir la información. Además, se aplicó una encuesta para conocer las percepciones de los estudiantes sobre el uso Facebook.Los resultados muestran que el uso pedagógico de Facebook capta la atención de los estudiantes fomentando la lectura colaborativa.es_ES
dc.description.abstractThis study analyzes the development of reading skills through the pedagogical use of Facebook in EFL classrooms. An EFL teacher and 66 senior high school students from a public institution. The study was conducted in Loja city. Particularly, the purpose of this mix-method research is to determine how this technological tool helps students to enhance reading skills, and to find out teachers’ and students’ perceptions about using Facebook. In order to achieve these goals, a classroom Facebook page was created. The students were asked to complete different reading activities like to read and summarize information or write comments and reflections. The intervention lasted four months. The students’ progress was assessed by using a rubric in order to measure their ability to discover the main idea of the texts, to understand, to report the event sequence, to use correct grammar and vocabulary and to summarize information. Furthermore, a survey was applied to know students´ perceptions about the use of Facebook in this context. The results show that the pedagogical use of Facebook is positive; it catches students’ attention to develop reading in a collaborative way.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectSocial mediaes_ES
dc.subjectReading skilles_ES
dc.subjectEFL teachinges_ES
dc.subjectLicenciado en ciencias de la educación-mención inglés - Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleDeveloping reading skills through pedagogical use of Facebook in EFL classrooms in high school.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Carchi Esparza Diana Paola.pdf1.6 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.