Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/20.500.11962/20852
Title: Ecuadorian public high school students’ errors in EFL writing skill
Authors: Moreira Zambrano, Marilin Giovanna
metadata.dc.contributor.advisor: Solano Jaramillo, Lida Mercedes
Keywords: Educación secundaria
Inglés-Enseñanza aprendizaje.
Licenciado en ciencias de la educación mención inglés-Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2017-10-03T01:06:02Z
Issue Date: 2017
Citation: Moreira Zambrano, Marilin Giovanna. (2017). Ecuadorian public high school students’ errors in EFL writing skill. (Trabajo de titulación Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés). UTPL, Loja
Abstract: This study focuses on Ecuadorian public high school students’ errors in EFL writing skills. It seeks to provide an overview of the most common errors made by EFL students in the following areas: form of language, content, and mechanics. In addition, this study describes, analyzes, and interprets the results of errors made by EFL students in their English classes, as well as explaining the pertinent perceptions of the teachers and students regarding this topic. For the purpose of this study, both quantitative and qualitative methods have been employed. The quantitative method was used to determine the frequency of errors found in written samples and the qualitative method was used to analyze the perceptions of students and teachers about the reasons errors in writing have been made. The main instruments were questionnaires and worksheets for written samples, provided to eighty-one students and five teachers. The results obtained demonstrate that patterns of error are consistently found in the writing of EFL students and that there is a lack of writing practice in their pertinent English classes.
Description: Este estudio se centra en errores de estudiantes de secundaria pública ecuatoriana en habilidades de redacción escrita en inglés. Proporciona una visión general de errores más comunes cometidos por estudiantes en las siguientes áreas: forma de lenguaje, contenido y mecánicos. Además, describe, analiza e interpreta los resultados de errores cometidos por estudiantes en clases de inglés, así como explica las percepciones de profesores y estudiantes sobre este tema. Para los fines de este estudio, se han empleado métodos cuantitativos como cualitativos. El método cuantitativo se utilizó para determinar la frecuencia de errores encontrados en muestras escritas y el método cualitativo se utilizó para analizar las percepciones de estudiantes y profesores sobre las razones de estos errores en la escritura. Los instrumentos fueron cuestionarios y hojas de trabajo, proporcionadas a ochenta y un estudiantes y cinco maestros. Los resultados obtenidos demuestran que se encuentran patrones de errores constantes en la escritura de los estudiantes y que hay una falta de práctica de la escritura en sus clases de inglés.
metadata.dc.identifier.other: 1271960
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/20852
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Moreira Zambrano Marilin Giovanna.pdf1.79 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.