Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/20980
Título : | Students perceptions on their listening comprehension difficulties in EFL classrooms: An Ecuadorian case |
Autor : | Quiñonez Beltrán, Ana Lucía Tapia Pinto, Joselyn Nicole |
Palabras clave : | Ecuador. Tesis digital. |
Fecha de publicación : | 2017 |
Citación : | Tapia Pinto, J. N. Quiñonez Beltrán, A. L. (2017) Students perceptions on their listening comprehension difficulties in EFL classrooms: An Ecuadorian case [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/20980 |
Resumen : | Abstract:1AbstractThis research, entitled "Students and teacher's perceptionsabout the factors that influence the achievement of an intermediate level in relation to the CEFR of English in third year high school students at a private school in Quito", aims to investigate student motivation factors, as well as teachers' pedagogical and language proficiency factors that influence the achievement of an intermediate level in relation to the CEFR.Qualitative and quantitative methods were used to develop this research. The data collection was carried out through a survey conducted with sixtythird-year high school students, as well as a survey and an interview with sixteachers of the high school section. Finally, the information was corroborated with a class observation. As a result of this research, it can be concluded that students show an extrinsic motivation due to academic-professional improvement factors, however their voluntary language consumption outside academic hours is low, as well as their oral production within the class is minimal. Therefore, it is necessary to adjust certain practices in the classroom, especially in the permanent use of the English language by students, so that they significantly improve their oral production. |
Descripción : | Resumen:Esta investigación, titulada "Students and teacher's perceptions about the factors that influence the achievement of an intermediate level in relation to the CEFR of English in third year high school students at a private school in Quito", tiene por objeto investigar los factores de motivación de los estudiantes, así como los factores pedagógicos y de dominio del idioma de los docentes que influyen el logro de un nivel intermedio en relación con el MCER.Para el desarrollo de esta investigación se utilizaron métodos cualitativos y cuantitativos. La recopilación de datos, se lo realizó a través de una encuesta a sesentaestudiantes del tercer año de Bachillerato, así como una encuesta y una entrevista a seisprofesores de la sección de Bachillerato. Finalmente, la información fue corroborada con una observación de clase. Como resultado de esta investigación, se puede concluirque los estudiantes muestran una motivación extrínseca debido a factores de mejora académico-profesional, sin embargo su consumo voluntario de lengua fuera del horario académico es bajo, así como su producción oral dentro de la clase es mínima. Por lo tanto es necesario ajustar ciertas prácticas en el aula, especialmente en el uso permanente del idioma inglés por parte de los estudiantes, para que mejoren significativamente su producción oral. |
URI : | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=102260.TITN. |
Aparece en las colecciones: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Ficheros en este ítem:
Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
Tapia_Pinto_Joselyn_Nicole.pdf | 611.05 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.