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Title: Captación y seguimiento de Clientes para CV proyectos y Asesoría Acuícola Empresa Comercializadora de Truchas.
Authors: Arcentales Burgos, Juan Carlos
metadata.dc.contributor.advisor: Ramírez Coronel, Ramiro Leonardo
Keywords: Empresas ecuatorianas- Clientes – Captación
Mercados – Atención al cliente
Ingeniero en informática – Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2017-10-27T15:02:02Z
Issue Date: 2017
Citation: Arcentales Burgos, Juan Carlos. (2017). Captación y seguimiento de Clientes para CV proyectos y Asesoría Acuícola Empresa Comercializadora de Truchas. (Trabajo de Titulación de Ingeniero en Informática ). UTPL, Quito
Abstract: The company “CV Proyectos y Asesoría Acuícola”, doesn’t have quality information of the prospects of customers that were captured and due to the growth that has had in this period, the owner proposes the development of an application that will be oriented towards sellers, which will be equipped with a technological tool, for the storage of all the information of prospects and future clients in order to have a personalized attention in order to the same seller accompanies the customer during their stay in the company, creating a certain degree of loyalty between the seller and the customer, in addition if a seller stops providing his services to the company, the customers that belong to him are not stopped being attended that would maintain the monthly production. To achieve this objective, this system must be oriented to the needs of these professionals, identifying their requirements, project feasibility, technical analysis and software engineering application, supported with a server-side scripting programming language such us the classic ASP, a design tool like Macromedia Dreamweaver and a Microsoft SQL Server database, providing the system with agile and functional mechanisms that facilitate the task of storing information within a centralized database. In the investigation that was carried out, was found the lack of an information registration procedure, which is stored in a notebook of each seller called "logbook", with the development of this project, is intended to get the company to perceive the new process as a completely satisfactory experience.
Description: La empresa no posee información de calidad de los prospectos a clientes que fueron captados durante su permanencia en el mercado, el dueño de la empresa ha planteado el desarrollo de una aplicación que estará orientado hacia los vendedores, a los cuales se les dotará de un herramienta tecnológica, para el almacenamiento de toda la información de los prospectos y futuros clientes con el fin de lograr una atención personalizada de tal manera que el mismo vendedor acompañe al cliente durante su estadía en la empresa, creando un cierto grado de fidelidad entre el vendedor y el cliente, además si un vendedor deja de prestar sus servicios a la empresa, los clientes que le pertenecen no dejan de ser atendidos, manteniendo una buena producción mensual. Para lograr este objetivo, se ha identificado sus requerimientos, la viabilidad del proyecto, análisis técnico y aplicación de ingeniería de software, apoyado con varias herramientas necesarias para el desarrollo del producto software lo que ha dotado al sistema de mecanismos ágiles y funcionales que faciliten la tarea de almacenamiento de información dentro de una base de datos centralizada.
metadata.dc.identifier.other: 1272559
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/21274
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Ingeniero en Informática

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