Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/21527
Title: The influence of large classes on the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schools
Authors: Vargas Saritama, Alba Bitalina
Álava Castro, Néstor José
Keywords: Lenguaje y lenguas – Enseñanza
Inglés - Enseñanza-aprendizaje – Proceso
Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés – Tesis y disertaciones académicas
Issue Date: 2015
Citation: Álava Castro, Néstor José. (2015). The influence of large classes on the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schools. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Licenciatura en Ciencias de la Educación mención Inglés). UTPL, Chone
Abstract: This study offers insight into the influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schools. Its purpose is to determine how the instructional, social, and psychological implications hinder the English teaching-learning process in large classes. The sample included five classrooms with 35 students or more. The sample was selected among pupils from 8th basic year to 3rd senior year who studied at different public and private high schools in the city of Chone. A questionnaire of 21 liker-scale was applied to students, and their responses were analyzed using a quantitative approach. The data was explained, described, and analyzed through the qualitative method. The findings of the study revealed that according to the students perception there is a positive influence of instructional implications of large classes on the teaching learning process; teachers use collaborative activities that encourage students’ participation and involvement in large classes. It was also found that students feel shy and insecure when they speak in front of their peers because of the number of students in the classroom.
Description: Este estudio ofrece una visión de la influencia de las grandes clases en el proceso de enseñanza-aprendizaje de idiomas Inglés en las escuelas secundarias del Ecuador. Su propósito es determinar cómo las implicaciones educativas, sociales y psicológicas dificultan en clases numerosas el proceso de enseñanza-aprendizaje de inglés. La muestra incluyó a cinco aulas con 35 estudiantes o más. Fue seleccionado entre los alumnos de octavo año básico a 3º año de secundaria que han estudiado en diferentes colegios públicos y privadas en la ciudad de Chone. Un cuestionario de 21 preguntas, el cual se aplicó a estudiantes, cuyas respuestas fueron analizadas utilizando un enfoque cuantitativo. Dicha información fue explorada, explicada, descrita, y analizada mediante el método cualitativo. Los resultados del estudio revelaron que de acuerdo a la percepción de los estudiantes hay una influencia positiva de las implicaciones educativas de las numerosas clases sobre el proceso de enseñanza-aprendizaje; los maestros usan actividades colaborativas que fomenten la participación y la implicación de los estudiantes en clases numerosas. También se comprobó que los estudiantes se sienten tímidos e inseguros cuando hablan en frente de sus compañeros debido al número de estudiantes en el salón de clase.
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/21527
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Alava_Castro_Nestor_Jose.pdf564.33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.