Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/21582
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorEspinoza Celi, Verónica Soledad-
dc.contributor.authorGuayanay Vicente, María Julia-
dc.date.accessioned2018-01-10T16:52:50Z-
dc.date.available2018-01-10T16:52:50Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationGuayanay Vicente, María Julia. (2015). Teachers and students’ perceptions of teaching English in small classes in Ecuador. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación, mención Ingles). UTPL, Zarumaes_ES
dc.identifier.other1274750-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/21582-
dc.descriptionEl propósito de este estudio es conocer las percepciones de los profesores y estudiantes acerca de la enseñanza y aprendizaje del Inglés en clases pequeñas en Ecuador. Esta investigación se realizó en Marcabelí y Piñas, Ecuador. Un Colegio público fue seleccionado en la primera ciudad y cuatro fueron elegidos en la segunda localización. Cinco profesores de Inglés en servicio y 20 estudiantes por cada clase observada fueron los participantes de esta investigación. Los métodos cuantitativos y cualitativos fueron aplicados en esta investigación para obtener información precisa acerca de las percepciones de los profesores y estudiantes en la enseñanza del idioma Inglés en clases pequeñas. En la investigación cualitativa, la conducta humana, actitudes and motivación fueron analizadas; para este análisis fue usado un formulario de observación. En la investigación cuantitativa los datos fueron recopilados por medio de cuestionarios. El resultado de esta investigación enseña que en las clases pequeñas los estudiantes interactúan más con sus profesores y están motivados durante las clases. Además en las clases pequeñas hay más y mejor oportunidades para trabajar en grupos o individualmentees_ES
dc.description.abstractThe purpose of this study is to know the perceptions of teachers and students about the teaching and learning of English in small classes in Ecuador. This study was conducted in Marcabeli, and Piñas, Ecuador. One public high school was selected in the first city and four were chosen in the second location. Five in-service English teachers and 20 students per each observed class were the participants of this research. The quantitative and qualitative methods were applied in this research to obtain precise information of the perceptions of teachers and students in the English language teaching in small classes. In the qualitative research, the human behaviors, attitudes and motivations were analyzed; for this analysis it was used an observation form. In the quantitative research, the data was gathered using questionnaires. The results of this research show that in small classes the students interact more with their teachers and that they are motivated during the classes. In addition, in small classes there are more and better opportunities to work in group or individually.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEducación ecuatorianaes_ES
dc.subjectLengua inglesa – Enseñanza aprendizajees_ES
dc.subjectInglés - Enseñanzaes_ES
dc.subjectLicenciado en ciencias de la educación mención inglés -- -Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleTeachers and students’ perceptions of teaching English in small classes in Ecuador.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Guayanay_Vicente_Maria_Julia.pdf535.08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.