Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/20.500.11962/21651
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMorocho Cuenca, Elsa Liria-
dc.contributor.authorDurazno Delgado, Tania Raquel-
dc.date.accessioned2018-01-16T16:54:52Z-
dc.date.available2018-01-16T16:54:52Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationDurazno Delgado, Tania Raquel. (2016). Teachers and students’ perceptions of teaching English in small classes. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés.). UTPL, Madrides_ES
dc.identifier.other1274824-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/21651-
dc.descriptionEste estudio se basa en la percepción al enseñar y aprender Inglés en clases con pocos estudiantes. El propósito de este estudio es conocer cuáles son las percepciones de los profesores y estudiantes acerca de los beneficios, estrategias y recursos que ayudan a la enseñanza y aprendizaje del idioma Inglés en grupos reducidos, además de cómo se sienten los alumnos, y limitaciones que tienen los profesores cuando enseñan Inglés en clases pequeñas. Este estudio fue realizado en Viladecans-Barcelona (España). La muestra consistió en 5 clases de Inglés, cada una con 13-14 estudiantes, varones y mujeres, de edades comprendidas entre los 12-15 años de edad, y 5 profesores de Inglés, hombres y mujeres de un colegio público secundario. El enfoque de esta investigación es cuantitativo y cualitativo. Los datos de este estudio se recogieron en cuestionarios y en hojas de observación; después, los mismos fueron organizados, descritos y analizados.En las clases pequeñas el profesor es capaz de estar más atento a las necesidades de cada uno de los estudiantes y ayudar de una manera individualizada a sus alumnos.es_ES
dc.description.abstractThis research is based on teachers and students’ perceptions of teaching and learning English in small classes. The purpose of the present study is to know what their perceptions are about teaching and learning English in small classes; its benefits; what are the strategies and resources that benefit the teaching and learning of English in small classes; how students feel when learning English in small classes; and limitations when teaching English in small classes. This study was done in Viladecans-Barcelona (Spain). The sample consisted of 5 English classrooms with 13 – 14 students per class, boys and girls, aged 12-15 years-old and 5 English teachers, men and women, from a public high-school. The approach of this research is quantitative and qualitative. Data was collected on survey questionnaires filled by teachers and students, and observation sheets. Then it was organized, described, and analyzed. In short, in small classes, due to the number of students, the teacher can be attentive to the students’ necessities, correct their mistakes, check their activities, give feedback and support them in an individualized way.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectLenguaje y lenguas – Enseñanza - aprendizajees_ES
dc.subjectInglés – Enseñanza- Procesoes_ES
dc.subjectLicenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleTeachers and students’ perceptions of teaching English in small classes.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Durazno Delgado Tania Raquel.pdf552.09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.