Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/21906
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOchoa Cueva, César Augusto-
dc.contributor.authorPineda Jiménez, Michelle Stefanía-
dc.date.accessioned2018-03-09T22:29:53Z-
dc.date.available2018-03-09T22:29:53Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationPineda Jiménez, Michelle Stefanía. (2018). Students’ difficulties when learning the skills of listening and speaking in an EFL context: An Ecuadorian case study. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación Mención Inglés ) . UTPL, Loja.es_ES
dc.identifier.other1276555-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/21906-
dc.descriptionEl presente estudio está enfocado en encontrar las dificultades de escucha y habla, factores que afectan estas habilidades y metodología usada para enseñarlas. Los participantes fueron 47 estudiantes y un profesor de segundo año de bachillerato de un colegio público en Loja, Ecuador. Este estudio fue realizado mediante un método cuantitativo y cualitativo. Un cuestionario a estudiantes, una entrevista al docente y hojas de observaciones fueron usados como instrumentos para recolectar información. Los resultados revelan que la mayoría de los estudiantes enfrentan dificultades de escucha como problema con sonidos, entender cada palabra de los mensajes, mantener el ritmo mientras se escucha, discurso rápido y natural de nativos, necesidad de escuchar las cosas más de una vez, diferencias culturales, y la presencia de ruidos externos en clase. Por otro lado, inhibición, escasa participación y uso de la lengua materna fueron identificadas como dificultades del habla. Por estas razones, un proceso de intervención fue realizado mediante actividades o estrategias para superar estas dificultades en un grupo experimental durante cuatro semanas. La efectividad del proceso fue medida con un pre y post test.es_ES
dc.description.abstractThe current case study is focused on finding listening and speaking difficulties, factors affecting these skills, and methodology used for teaching them. The participants included 47 students and an English teacher from the second year of a senior public high school in the city of Loja, Ecuador. This study was conducted using quantitative and qualitative methods. Students’ questionnaire, a teacher’s interview and observations sheets were used as instruments to collect data. The results reveal that most learners face listening difficulties such as trouble with sounds, understanding every word of the message, fast and natural native speech, necessity of hearing things more than once, maintaining the rhythm while listening, cultural differences, and the presence of outside noises in the classroom. On the other hand, inhibition, low-uneven participation, and mother tongue use were identified as speaking difficulties. For these reasons, an intervention process was carried out through activities or strategies to overcome these difficulties in an experimental group for four weeks. The effectiveness of this process was measured with a pre-test and post-test.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectLenguaje y lenguas – Enseñanzaes_ES
dc.subjectEducación secundariaes_ES
dc.subjectLicenciado en Ciencias de la Educación Mención Inglés – Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleStudents’ difficulties when learning the skills of listening and speaking in an EFL context: An Ecuadorian case study.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pineda Jiménez, Michelle Stefanía.pdf2.43 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.