Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/21909
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorUlehlova, Eva-
dc.contributor.authorMosquera Riofrio, María Soledad-
dc.date.accessioned2018-03-15T13:23:41Z-
dc.date.available2018-03-15T13:23:41Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationMosquera Riofrio, María Soledad. (2018). Importance of Reading skills for EFL learners in a private high school in second year of Bachelor in Loja city: a case study. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación Mención Inglés) . UTPL, Loja.es_ES
dc.identifier.other1276644-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/21909-
dc.descriptionEsta investigación inquiere la importancia de las habilidades de lectura para los estudiantes de EFL, tras la identificación de estrategias de lectura aplicadas en el aula de inglés y la efectividad de las actividades de comprensión lectora en la motivación por el aprendizaje de los estudiantes de EFL. Esta investigación se llevó a cabo en la ciudad de Loja, y fue un estudio no experimental, que se desarrolló bajo un enfoque de método mixto. Cien estudiantes de segundo año de bachillerato y dos maestros participaron en este estudio. Para recopilar información, se aplicaron cuestionarios y guías de observación. Los resultados muestran principalmente que tanto docentes como estudiantes son conscientes de la importancia de la lectura para enriquecer especialmente conocimiento del vocabulario en el aprendizaje del inglés. Sin embargo, el vocabulario es también el principal desafío al que se enfrentan cuando realizan actividades de comprensión lectora, por lo que los profesores lo proporcionan literalmente como estrategia de lectura previa o después de la pregunta de los alumnos sobre el significado; los estudiantes lo identifican débilmente en contextos de lectura.es_ES
dc.description.abstractThis research work is focused on explaining the importance of reading skills for EFL learners, by means of identifying teachers’ reading strategies applied in English classroom, and determining the effectiveness of reading comprehension activities on EFL students’ motivation for EFL learning. In this context, this research was carried out in Loja city, and it was a non-experimental study, which was developed under a mixed-method approach. One hundred students of second year of baccalaureate and two English teachers participated in this study. In order to gather empirical information, questionnaires and observation sheets were applied. Findings mainly show that both teachers and students are aware of the importance of reading to enrich especially the vocabulary background while learning English. However, vocabulary is also the principal challenge students face when performing reading comprehension activities, so it is literally provided by the teachers as pre reading strategy or after students’ question on meaning; students weakly identify or cope with it in reading contexts.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectIdioma inglés - Enseñanzaes_ES
dc.subjectLenguaje y lenguas - Enseñanzaes_ES
dc.subjectDocentes – Aprendizajees_ES
dc.subjectLicenciado en Ciencias de la Educación Mención Inglés – Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleImportance of Reading skills for EFL learners in a private high school in second year of Bachelor in Loja city: a case studyes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mosquera Riofrio María Soledad.pdf1.32 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.