Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/21911
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCabrera Solano, Paola Alexandra-
dc.contributor.authorJara Sánchez, Priscila Elizabeth-
dc.date.accessioned2018-03-15T16:19:02Z-
dc.date.available2018-03-15T16:19:02Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationJara Sánchez, Priscila Elizabeth. (2018). Teachers’ and students’ perceptions about vocabulary instruction in the EFL classroom: A case study in the south region of Ecuador. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación Mención Inglés ) . UTPL, Loja.es_ES
dc.identifier.other1276652-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/21911-
dc.descriptionEste estudio determinó las percepciones de docentes y estudiantes acerca de la instrucción del vocabulario en inglés como lengua forense en las aulas. Fue realizado en un colegio público y privado en la ciudad de Loja. Los participantes fueron 47 estudiantes de inglés, 24 del colegio privado y 23 de una institución pública de primer año de bachillerato. Los instrumento usados fueron cuestionarios con preguntas abiertas y cerradas, entrevistas a profesores y hojas de verificación usados para observar las clases de vocabulario en inglés. Además, esta investigación siguió un enfoque-mixto el cual el enfoque cuantitativo fue usado para tabular datos numéricos en el programa de Excel y transformarlos en gráficos. El método cualitativo fue usado para analizar y contrastar información recolectada durante este estudio. Los resultados muestran que docentes y estudiantes perciben la instrucción del vocabulario en inglés como una importante herramienta en la adquisición del inglés como lengua forense porque les permite comunicarse usando el lenguaje extranjero efectivamente.es_ES
dc.description.abstractThis study aimed to determine teachers’ and students’ perceptions about vocabulary instruction in EFL classrooms. It was conducted at private and public high schools in the city of Loja. The participants were 47 EFL students, 24 at a private high school and 23 at a public institution from the first year of Senior high school. The instruments used to collect data were questionnaires that contained open-close questions, teachers’ interviews and observation checklists that were used to observe the English vocabulary lessons. Furthermore, this research followed a mixed-approach in which the quantitative approach was used to tabulate numerical data in the Excel program and to transform it into graphics. On the other hand, the qualitative method was used to analyze and contrast information that was collected during this study. The results show that teachers and students perceive English vocabulary instruction as an important tool in the acquisition of EFL because it allows them to communicate with others by using the target language effectively.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectIdioma inglés - Enseñanzaes_ES
dc.subjectLenguaje y lenguas - Enseñanzaes_ES
dc.subjectDocentes – Aprendizajees_ES
dc.subjectLicenciado en Ciencias de la Educación Mención Inglés – Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleTeachers’ and students’ perceptions about vocabulary instruction in the EFL classroom: A case study in the south region of Ecuador.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Jara Sánchez, Priscila Elizabeth.pdf1 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.