Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/20.500.11962/21962
Title: La lectura: un camino por recorrer
Authors: Grijalva Cobo, Adriana del Pilar
metadata.dc.contributor.advisor: Guerrero Jiménez, Galo Rodrigo
Keywords: Lectura selectiva
Lectura – Niños
Licenciado en ciencias de la educación mención lengua y literatura – Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2018-04-03T16:58:31Z
Issue Date: 2018
Citation: Grijalva Cobo, Adriana del Pilar. (2018). La lectura: un camino por recorrer. (Trabajo de titulación de Licenciado en Ciencias de la educación mención Lengua y literatura). UTPL, Loja.
Abstract: The benefits of reading are undeniable, for this reason it is imperative to find ways to create an approach to make reading a pleasure. Some ideas have been formulated to this end. It is important to offer the readers age-appropriate readings because one runs the risk of creating disappointment if the reader is not prepared to understand what has been read. On the other hand, it is much more likely that students will become avid readers if the readings offered are more attractive and age-appropriate. For this reason, it has been created a classification of readings based on the criteria detailed in the book Human Development by Diane Papalia, Ruth Dustin and Gabriela Martorel. However, there has been emphasis made to the fact that the reading selected actually depends on the maturity of the reader. Finally, suggestions of reading for each age group have been made, with their respective summary and commentary to help tailor if the reading will be attractive and rewarding to the reader for whom it has been assigned.
Description: Son innegables los beneficios de la lectura, por lo que es una necesidad pensar en formas de acercamiento a ella para lograr que se convierta en un placer. Para eso se plantean algunas ideas de mediación hacia ella. Por otro lado, es importante ofrecer lecturas apropiadas para cada edad puesto que se corre el riesgo de desilusionar al lector si llega a sus manos algo que aún no está preparado para comprender, y, por otro lado, si se le ofrecen opciones que le atraigan y sean apropiadas para su edad es más probable que se convierta en un ávido lector. Para esto, se ha realizado un esfuerzo por hacer una clasificación de acuerdo con criterios del libro Desarrollo Humano de Diane Papalia, Ruth Dustin y Gabriela Martorel. Sin embargo, se ha hecho hincapié en que la lectura realmente depende de la madurez del lector. Finalmente, se sugieren libros recomendados para cada edad, con sus respectivas síntesis y un comentario personal que ayude a discernir si su lectura será atractiva y provechosa para los lectores a los que va dirigida
metadata.dc.identifier.other: 1277073
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/21962
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Grijalva Cobo Adriana-cambio final.pdf4.11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.