Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/22405
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorUlehlova, Evaes_ES
dc.contributor.authorGranda Mayancela, Segundo Manueles_ES
dc.date.accessioned2018-05-17T00:03:41Z-
dc.date.available2018-05-17T00:03:41Z-
dc.date.issued2018es_ES
dc.identifier.citationGranda Mayancela, Segundo Manuel. (2018). Ecuadorian high school teachers perceptions on ICT use in their EFL classes. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Ingles ). UTPL, Cañar.es_ES
dc.identifier.other1280425es_ES
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/22405-
dc.descriptionResumen:El presente estudio trata de las percepciones de los docentes ecuatorianos sobre el uso de TIC en sus clases de EFL. Su objetivo es investigar y analizar las percepciones de los docentes sobre el uso de las TIC. La investigación se llevó a cabo en diferentes instituciones, en los colegios públicas y privadas en la provincia de Cañar, Ecuador. En total, 20 docentes de EFL, hombres y mujeres, participaron en la encuesta; además, 6 docentes de ambos géneros tambi��n fueron entrevistados. Se utilizaron métodos cuantitativos y cualitativos para recopilar información a fin de que el autor pueda evaluar las percepciones de los profesores sobre el uso de las TIC. Los resultados muestran que solo una minoría de los docentes considera el uso de las TIC como una barrera; algunos de los factores identificados son inseguridad, habilidades insuficientes del uso de las TIC y edad. Además, los resultados revelan que existe poca diferencia en el uso de los recursos tecnológicos entre el género, y la mayoría demuestran una actitud positiva en uso de las TIC en las clases de EFL.es_ES
dc.description.abstractThe present study is about Ecuadorian high school teachers' perceptions on ICT use in their EFL classes. Its objective is to investigate and analyze the perceptions of teachers regarding the use of ICT in foreign language classes. The research was carried out in different institutions, namely, private and public high schools in the province of Cañar, Ecuador. Altogether 20 male and female EFL teachers participated in the survey; furthermore, 6 teachers of both genders were also interviewed. Quantitative and qualitative methods were used to collect information in order to enable the author to gauge teachers' perceptions of the use of ICT. The results show that only a minority of the teachers consider the use of ICT as a barrier; some of the factors identified are insecurity, insufficient ICT skills, and age. Also, the results reveal that there are few differences in the use of technological resources between gender, and most teachers demonstrate a positive attitude regarding the use of ICT in EFL classes. In fact, almost all instructors agree that ICT can be a useful tool for teaching.-
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectDocentes - -- -Ecuador-- -Análisises_ES
dc.subjectTecnologías de información y comunicación -- -Docentes -- -Usoes_ES
dc.subjectInglés Enseñanza - Aprendizajees_ES
dc.subjectLicenciado en ciencias de la educación mención inglés - Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleEcuadorian high school teachers perceptions on ICT use in their EFL classeses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.