Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/20.500.11962/22566
Title: Implementación de la oralidad en los juicios civiles
Authors: Novillo Cocíos, María Salomé
metadata.dc.contributor.advisor: Quizphe Castro, Olger Hernán
Keywords: Juicios – Procedimiento
Legislación procesal
Procesos civiles
Magister en Derecho Civil y Procesal Civil – Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2018-06-05T22:59:26Z
Issue Date: 2016
Citation: Novillo Cocíos, María Salomé. (2016). Implementación de la oralidad en los juicios civiles. (Trabajo de Titulación de Magister en Derecho Civil y Procesal Civil) . UTPL, Loja.
Abstract: I believe that the high rate of civil proceedings which in processing is very slow and expensive for litigants, resulting in many cases justice is not timely or effective, it is necessary to implement the principle of orality, that these processes are resolved more quickly and transparently. Thus, the modernization of the justice system and facilitating effective access to justice should be on the agenda for the development of Ecuador, and certainly when nonexistent judicial reform generates high expectations on judges, on citizenship and in the judiciary. Finally implementing orality in Ecuador's civil litigation practice, it requires a decision and political will, since it requires a complex transformation in all fields, among others, human, economic, mental, besides this transformation does not Guests arriving if each of us, after understanding the benefits of it, do not disclose as a need that will improve and humanize our judicial system.
Description: La oralidad no es una forma de tramitar procesos, sino un derecho y una garantía de los ciudadanos, donde por medio de una audiencia pública se garantiza y mejora la independencia y la calidad de la justicia, sin afectar la independencia de la Función Judicial, es así que se plantea la implementación de la oralidad en los juicios civiles. Concatenándose a lo citado en: el artículo 168 de la Constitución de 2008 en la que señala que la sustanciación de los procesos en se llevará a cabo mediante el sistema oral de acuerdo con los principios de concentración, contradicción y dispositivo. Se pretende con el presente trabajo aportar a la actualización de la administración de la justicia en nuestro país en donde existe un retrasó prominentemente circunstancial, es decir la oralidad es una práctica que debería con la que se podría logara la celeridad en todos y cada uno de los procesos civil que en la actualidad se tramitan con tal lentitud que causan un malestar a nivel general ocasionando pérdidas económicas no solo a las parte procesales sino al Estado.
metadata.dc.identifier.other: 1281035
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/22566
metadata.dc.type: masterThesis
Appears in Collections:Maestría de Derecho Civil Y Procesal Civil

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Novillo_Cocios_Maria_Salome.pdf927.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.