Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/22740
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Solano Jaramillo, Lida Mercedes | - |
dc.contributor.author | Bonilla Bennet, Jaira | - |
dc.date.accessioned | 2018-08-24T13:19:34Z | - |
dc.date.available | 2018-08-24T13:19:34Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Bonilla Bennet, Jaira. (2018). Extensive and Intensive Listening Activities for EFL learners: A case study to improve listening and speaking skills. (Trabajo de titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés). UTPL, Loja | es_ES |
dc.identifier.other | 1282747 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/22740 | - |
dc.description | Esta investigación trata sobre las actividades de escucha extensivas e intensivas para estudiantes de EFL: Un estudio de caso para mejorar las habilidades auditivas y del habla. Su objetivo fue desarrollar las habilidades auditivas y del habla a través de la implementación de actividades auditivas extensivas e intensivas. Se llevó a cabo en una escuela pública de la ciudad de Loja, los participantes fueron 40 (24 varones y 16 mujeres) estudiantes de segundo de bachillerato. La edad de los estudiantes osciló entre los quince y dieciséis años y su nivel de inglés era básico. Para llevar a cabo esta investigación se utilizaron los enfoques cuantitativos y cualitativos. El enfoque cuantitativo ayudó a recoger datos a través de entrevistas y encuestas, mientras que el enfoque cualitativo en la narración del análisis. Además, los instrumentos para recopilar información fueron las encuestas a los estudiantes, las hojas de observación y las evaluaciones. Los resultados mostraron que el desarrollo de actividades contribuye de manera beneficiosa a la mejora de las habilidades auditivas y del habla para mejorar el rendimiento académico de los estudiantes. | es_ES |
dc.description.abstract | This research is about extensive and intensive listening activities for EFL learners: A case study to improve listening and speaking skills. The general objective of the investigation was to develop listening and speaking skills through the implementation of extensive and intensive listening activities. This research was carried out in a public high school from the city of Loja, the main participants of this study were 40 (24 male and 16 female) students of the second year of senior high school. The students' age ranged between fifteen and sixteen years old and their English level was basic. To conduct this research, the quantitative and qualitative approaches were used. The quantitative approach helped to collect data through interviews and surveys, while the qualitative approach in the narration of the analysis of the present study. Additionally, the main instruments for collecting information were student's survey, observation sheets and evaluations to students. The findings showed that intensive and extensive listening activities contribute to the improvement of listening and speaking skills and also students' academic achievement. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.subject | Lenguaje y lenguas – Enseñanza | es_ES |
dc.subject | Idioma inglés – Enseñanza | es_ES |
dc.subject | Educación primaria | es_ES |
dc.subject | Licenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicas | es_ES |
dc.title | Extensive and Intensive Listening Activities for EFL learners: A case study to improve listening and speaking skills. | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bonilla Bennet, Jaira..pdf | 1.05 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.