Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23110
Title: | Ecuadorian private high school teachers; perceptions on ICT use in their EFL classes |
Authors: | Vivanco Ríos, Leidy Adriana Hernández Fernández, Karina Janela |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2018 |
Citation: | Hernández Fernández, K. J. Vivanco Ríos, L. A. (2018) Ecuadorian private high school teachers; perceptions on ICT use in their EFL classes [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23110 |
Abstract: | Abstract:This study considers important aspects about Ecuadorian private high school teachers’ perceptions on ICT use in their EFL classes. The aim of this research was to investigate and analyze the barriers that teachers face off and the factors which most influence them to the use ICT for teaching English. The research was performed in two private high schools located in the valley of Tumbaco in Quito. In order to have different information about gender; ten EFL teachers were selected as a sample; five male and five female educators who participated in this investigation. In addition, qualitative and quantitative methods were applied to gather information related to teachers’ perceptions on ICT use. The instruments used for this purpose were interviews and surveys to recollect necessary and crucial information. The findings reveal no significant differences between female and male teachers regarding the use of ICT. However, the main barriers to use ICT as a resource of teaching EFL are: teachers’ age and the lack of training in older’ teachers. Besides, the time of experience also contributes teachers reassess the use of ICT. |
Description: | Resumen:Este estudio considera aspectos importantes sobre las percepciones de los profesores ecuatorianos de colegios privados sobre el uso de TIC en sus clases de EFL. El objetivo de esta investigación fue investigar y analizar las barreras que enfrentan los docentes y los factores que más influyen en ellos para el uso de las TIC en la enseñanza del Inglés. La investigación se realizó en dos colegios privados ubicados en el valle de Tumbaco en Quito. Para tener información diferente sobre el género; diez profesores de EFL fueron seleccionados como muestra; cinco educadores hombres y cinco mujeres participaron en esta investigación. Adicionalmente, se aplicaron métodos cualitativos y cuantitativos para reunir información relacionada con las percepciones de los docentes sobre el uso de las TIC. Los instrumentos utilizados para este propósito fueron entrevistas y encuestas para recopilar información necesaria y crucial. Los hallazgos revelan que no hay diferencias significativas entre las maestras y los profesores con respecto al uso de las TIC. Sin embargo, las principales barreras para utilizar las TIC como un recurso para enseñar EFL son: la edad de los docentes y la falta de capacitación en docentes de más edad. Además, el tiempo de experiencia también contribuye a que los maestros reconsideren el uso de las TIC.). |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=119611.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.