Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23187
Title: Diseño de un modelo de gestión por procesos para la Empresa Privada DECORAHOGAR S.A., año 2018
Authors: Valverde Jaramillo, Jackson Guillermo
Cárdenas Chóez, Jarley Daniel
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2018
Citation: Cárdenas Chóez, J. D. Valverde Jaramillo, J. G. (2018) Diseño de un modelo de gestión por procesos para la Empresa Privada DECORAHOGAR S.A., año 2018 [Tesis de Postgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23187
Abstract: Abstract:This thesis work is part of the proposal of a process management model for the company DECORAHOGAR SA, which is a company dedicated to the commercialization of sanitary equipment and plumbing material, for which different sources of information were analyzed. In addition, a process map was created whose purpose was to visualize the interrelation of the different processes carried out by the company. The company DECOHOGAR did not have detailed the processes, however, through the investigation it allowed to identify 6 processes, one strategic that is of the administrative management, three operative processes, that are the one of acquisition of merchandise, sales and collection; two processes of support, financial management, accounting management. The process management model aims to standardize and improve the operating processes of the company, which will achieve competitiveness, quality and strength to meet the needs of its customers and provide better services in addition to minimizing errors and loss of means.
Description: Resumen:El presente trabajo de tesis se enmarca en la propuesta de un modelo de gestión por procesos para la empresa DECORAHOGAR SA., la cual es una empresa dedicada a la comercialización de equipos sanitarios y material de fontanería, para lo cual se analizaron diferentes fuentes de información, además se elaboró un mapa de procesos cuya finalidad fue visualizar la interrelación de los diferentes procesos que lleva a cabo la empresa. La empresa DECOHOGAR no tenía detallados los procesos, sin embargo, a través de la investigación permitió identificar 6 procesos, uno estratégico que es del de gestión administrativa, tres procesos operativos, que son el de adquisición de mercadería, ventas y recaudación; dos procesos de soporte, gestión financiera, gestión contable. El modelo de gestión por procesos tiene como fin estandarizar y mejorar los procesos operativos de la empresa, con lo que se logrará alcanzar competitividad, calidad y solidez para satisfacer necesidades de sus clientes y llegar a ofrecer mejores servicios además de minimizando los errores y pérdida de recursos.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=119722.TITN.
Appears in Collections:Magíster en Gestión Empresarial



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools