Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/20.500.11962/23198
Title: Liderazgo educativo y valores, en la unidad educativa particular Hno. Miguel de la comunidad la Salle de la ciudad de Cuenca, 2017
Authors: Loaiza Obaco, Johanna Magdalena
metadata.dc.contributor.advisor: Villalta Córdova, Bertha María
Keywords: Educación secundaria.
Gestión educativa.
Reforma educativa.
Liderazgo educativo.
Magister en gerencia y liderazgo educacional – Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2018-10-22T16:41:19Z
Issue Date: 2018
Citation: Loaiza Obaco, Johanna Magdalena. (2018). Liderazgo educativo y valores, en la unidad educativa particular Hno. Miguel de la comunidad la Salle de la ciudad de Cuenca, 2017. (Trabajo de Titulación de Magíster en Gerencia y Liderazgo Educacional). UTPL, Cuenca.
Abstract: The survey was used as technique and the instrument was a questionnaire adapted to the context, and applied to 306 participants, using the quantitative, qualitative and analytical method. Leadership is a process of influencing and encouraging others to achieve common goals. Values are principles that guide human behavior. Values are foundation beliefs that help us to describe and choose what is right or wrong. In conclusion, the leadership practices and values of the educational community are subject to the executive fulfillment of their work, it is not a product of the sense of belonging and appropriation of a Lasallian. Therefore, they need to be improved according to philosophy and participative leadership.
Description: Como técnica se utilizó la encuesta y como instrumento, un cuestionario adaptado al contexto, aplicando la misma a 306 participantes, utilizándose el método cuantitativo, cualitativo y analítico. El liderazgo, un proceso de influir e incentivar a los demás para la obtención de objetivos comunes. Los valores, son principios que orientan el comportamiento humano. Los valores son fundamentaciones de creencias que nos ayudan a discriminar y elegir lo que es bueno o no para uno. Se concluye; las prácticas de liderazgo y valores de la comunidad educativa están sujetas al cumplimiento ejecutivo de su labor, no es un producto del sentido de pertenencia y de apropiación de un Lasallista, requieren ser mejorados de acuerdo a la filosofía y liderazgo participativo.
metadata.dc.identifier.other: 1284711
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23198
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Maestría en Gerencia y Liderazgo Educacional

Files in This Item:
File SizeFormat 
Loaiza Obaco Johanna Magdalena TESIS.pdf1.18 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.