Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23230
Title: Manual de prácticas de responsabilidad social corporativa para la gestión organizacional del Instituto Superior Tecnológico Tsa’chila, provincia Santo Domingo de los Tsa’chilas, 2018
Authors: Costa Ruíz, Mónica Patricia
Nevárez García, José Bernardo
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2018
Citation: Nevárez García, J. B. Costa Ruíz, M. P. (2018) Manual de prácticas de responsabilidad social corporativa para la gestión organizacional del Instituto Superior Tecnológico Tsa’chila, provincia Santo Domingo de los Tsa’chilas, 2018 [Tesis de Postgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23230
Abstract: Abstract:Corporate Social Responsibility CSR in Higher Education Institutions in Ecuador have been implemented mainly by the will of the management, administrative and academic staff of each HEI without being subject to inspection and / or surveillance by any state agency. This implies having the decision of their managers to start the process, understand their philosophy, their national and institutional policies, and in the same way the necessary search for CSR promoting entities. So this study consists of: "Elaborate a manual of practices of corporate social responsibility for the organizational management of the Higher Technological Institute" Tsa'chila "province of Santo Domingo de los Tsáchilas, 2018" by analyzing models of socially responsible IES as the Manual of first steps of the University Social Responsibility carried out by Vallaeys, Dela Cruz, & Pedro (2009), in conjunction with the IDB, whose methodology focuses on institutional self-learning and continuous improvement. To this end, the self-diagnostic tools collected two types of information: the perceptions of the internal actors (qualitative indicators) and the performance results (quantitative indicators)
Description: Resumen: La Responsabilidad Social en las Instituciones de Educación Superior en el Ecuador han sido implementadas principalmente acogiéndose a la razón de ser de la IES, del personal directivo, administrativo y académico de cada IES sin estar sujetos a inspección y/o vigilancia por parte de ningún organismo estatal. Esto implica contar con la decisión de sus directivos para iniciar el proceso, comprender su filosofía, sus políticas nacionales e institucionales, y de igual manera la búsqueda necesaria de entidades promotoras de RSE. Por lo que este estudio consiste en;Elaborar un manual de prácticas de responsabilidad social corporativa para la gestión organizacional del Instituto Superior Tecnológico;Tsa´chila; provincia Santo Domingo de los Tsáchilas, 2018; mediante el análisis de modelos de IES socialmente responsables como el manual de primeros pasos de la Responsabilidad Social Universitaria realizado por Vallaeys, Dela Cruz, y Pedro (2009), en conjunto con el BID, cuya metodología se centra en el autoaprendizaje institucional y la mejora continua. Para lo cual, las herramientas del autodiagnóstico recopilaron dos tipos de información: las percepciones de los actores internos (indicadores cualitativos) y los resultados de desempeño (indicadores cuantitativos).
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=119759.TITN.
Appears in Collections:Maestria en Gestión de la Responsabilidad Social Corporativa



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools