Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23272
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSolano Jaramillo, Lida Mercedeses_ES
dc.contributor.authorReinozo Rivadeneira, German Mauricioes_ES
dc.date.accessioned2018-10-25T14:51:46Z-
dc.date.available2018-10-25T14:51:46Z-
dc.date.issued2018es_ES
dc.identifier.citationReinozo Rivadeneira, German Mauricio. (2018). Ecuadorian high school teachers perceptions on ICT use in their EFL classes. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés). UTPL, New York.es_ES
dc.identifier.other1284774es_ES
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23272-
dc.descriptionEl tema del presente proyecto de investigación es “Private high school teachers’ perceptions on ICT use in their EFL classes”, el objetivo principal es conocer la percepción de los docentes en relación a la implementación de nuevas tecnologías de la información y la comunicación en las clases de EFL. Para alcanzar este objetivo, valoré los principios de los métodos cualitativo y cuantitativo, con la aplicación de técnicas como la encuesta y la entrevista. La población de estudio estuvo compuesta por 10 docentes de Inglés de una institución privada, en el caso de la entrevista participaron 6 profesores, hombres y mujeres; en la encuesta 10 docentes entre hombres y mujeres, esto con la finalidad de tener criterios globales sobre el problema que se analiza. La conclusión principal del estudio es que los docentes jóvenes tienen mayor facilidad para la incorporación de las TIC dentro del procesos de enseñanza – aprendizaje, por su parte los profesores mayores presentan características de inseguridad y desconfianza. Por esta razón es importante que todos tengan iguales oportunidades de participar en capacitaciones relacionadas al tema.es_ES
dc.description.abstractThe theme of the present research project is "Private high school teachers' perceptions on ICT use in their EFL classes", the main objective is to know the perception of teachers in relation to the implementation of new information and communication technologies in EFL classes. To achieve this objetive, I valued the principles of qualitative and quantitative methods, with the application of instruments as the survey and the interview. The study population was made up of ten English teachers from a private language institute, in the case of the interview, 6 teachers who consisted of 3 men and 3 women who participated; in the survey 10 teachers who consisted of 5 men and 5 women, this in order to have global criteria on the problem that is analyzed. The main conclusion of the study is that young teachers have greater ease for the incorporation of ICT within the teaching - learning process, meanwhile, older teachers show characteristics of insecurity and distrust. For this reason, it is important that everyone has equal opportunities to participate in training related to the topic.-
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectDocentes - Ecuador - Investigaciónes_ES
dc.subjectTecnologías de información y comunicación - Docentes - Usoes_ES
dc.subjectInglés - Enseñanza aprendizajees_ES
dc.subjectLicenciado en ciencias de la educación mención inglés - Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleEcuadorian high school teachers perceptions on ICT use in their EFL classeses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File SizeFormat 
Reinozo Rivadeneira, Germán Mauricio TESIS.pdf550.1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.